۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۷۵۲۰۱
آیت الله مؤمن:

ولایت فقیه استمرار ولایت پیامبر و امیرمؤمنان است| عمل به دستورات اسلام سعادت انسان را تأمین می کند

عضو فقهای شورای نگهبان ولایت فقیه را استمرار ولایت پیامبر و امیرمؤمنان(ع) دانست و گفت: ولایت فقیه مانند ولایت امیر امیرمومنان(ع) است و ما باید دنباله رو این مسیر باشیم.
آیت الله مؤمن دیدار اعضا ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور با مراجع تقلید وعلما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان عصر امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به اهمیت بزرگداشت عید غدیر در جامعه گفت: در جریان غدیر خداوند به پیامبر می فرماید که ولایت امیرمؤمنان را ابلاغ کند.

وی افزود: با توجه به آیه شریفه قرآن کریم، اینگونه نبوده که خود پیامبر این  تصمیم را گرفته و این کار را انجام داده باشد بلکه ابلاغ ولایت دستور خداوند متعال بوده است به گونه ای که می فرماید اگر این ابلاغ رسالت انجام نشود رسالت پیامبر کامل نخواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تمام جمعیت مسلمانان در بین مکه و مدینه اجتماع پیدا کردند و  ابلاغ ولایت امیرمؤمنان به دستور الهی ابلاغ شد، اظهار داشت: ابلاغ ولایت دستور خدا به پیامبر بوده است و انتخاب ولی امر مسلمین از سوی خداوند بوده نه اینکه کار انسانی باشد.

وی ادامه داد: مسأله ولایت امیرمؤمنان(ع) خواسته خدا بوده که نشانه ارزش والای کار است چرا که کار بشری نیست که در آن احتمال خطا وجود داشته باشد.

آیت الله مؤمن با بیان این که دستورات اسلامی سعادت انسان را تأمین می کند، ابراز داشت: برای این که اسلام عزیز باقی بماند و انسان سعادتمند شود خدا باید برای انسان ولی انتخاب کند، جریان غدیر کار عادی نیست و بعد از اعلام ولایت امیرمؤمنان(ع) خداوند فرمود دین شما را کامل کردم.

وی عنوان کرد: اسلام نباید در جامعه به صورت ظاهری و زبانی باشد  بلکه مسلمان و شیعه باید در عمل از خدا و اهل بیت(ع) تبعیت کند، در روز غدیر نعمت خدا به وسیله ولایت تمام شد، اسلام انسان را هدایت می کند و رسالت و ولایت باید با هم باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در همین راستا است  و به هیچ چیز به اندازه ولایت در اسلام اهمیت داده نشده است کسانی که در این راه فعالیت دارند کاری بسیار مهم انجام می دهند و باید با دقت این برنامه ها را به پیش ببرند.

وی از خدمات مرحوم آیت الله خزعلی برای احیای جریان غدیر در جامعه یاد کرد و گفت:  مرحوم آیت الله خزعلی انسانی پرورش یافته و اسلامی بود  و در مسیر ترویج مکتب اهل بیت(ع) فعالیت بسیاری کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ولایت امر این نیست که کسی خود را جعل کند و سبب ایجاد انحراف شود بلکه باید از سوی خداوند باشد، باید به وظیفه الهی خود در زمینه غدیر و ولایت عمل کنیم.

وی ولایت فقیه را استمرار ولایت پیامبر و امیرمؤمنان دانست و گفت: ولایت فقیه مانند ولایت امیر امیرمومنان(ع) است که همان فرموه امام است و ما باید دنباله رو این مسیر باشیم./1323/

ارسال نظرات