۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۵۱۹۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مسلمان و شیعه نباید بنده پول و مقام باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مسلمان و شیعه نباید بنده پول و مقام باشد، گفت: کسی که در گوشه ای با یک صندلی و جایگاه زیر و رو می شود اهل دین و خدا نیست.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری شهادت امام باقر(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود بهشت از آن کسی است که خود را در خدمت توحید قرار داده باشد.

وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند بهشت پاک بوده و برای پاکان است، منظور رسول خدا(ع) از مسلم مسلمان ظاهری و معمولی نبود چرا که مسلمان ظاهری فریب می خورد و اهل گناه و عجز است و خدا چنین مسلمانی را قبول ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که مسلمان و شیعه  نباید بنده پول و مقام باشد، اظهار داشت: کسی که در گوشه ای با یک صندلی و جایگاه زیر و رو می شود اهل دین و خدا نیست، وقتی حکومت به امام عصر(عج) سپرده می شود در کمال عدالت قرار دارد و اصلا فکر نمی کند که حاکم کل زمین است بلکه تنها بندگی خدا را مورد توجه قرار می دهد.

وی  ادامه داد: فخر فروشی برای جایگاه ها پوچ است، کسی که جدای از خداوند و اهل بیت(ع) باشد زندگی نمی کند، در خواست تمام انبیا و اولیا از خداوند متعال این است که در حالت تسلیم الهی از دنیا بروند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که انسان باید تسلیم دین و شئون الهی باشد، ابراز داشت: اسلام ترکیبی از عقاید حقه، اخلاق حسنه و عمل صالح است،  به فرموده اهل بیت(ع) لباس اسلام روحیه تقوا است و اهل تقوا شدن کار می خواهد که انسان باید همت کند.

وی عنوان کرد: ترک محرمات و آلوده نکردن خود به گناهان کبیره نخستین مرتبه تقوا است؛ غیر شیعه نمی فهمد اسلام چیست چرا که اگر می دانستند راه پیامبر را بعد از حجة الوداع پیگیری می کردند نه این که راه را از بیگانه بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: مسلمان با تقوا رابطه ای با گناه کبیره مانند ربا ندارد، پوششی که انسان را از هجمه آتش جهنم نجات می دهد تقوا و اصرار نداشتن بر گناهان صغیره است، آسان گرفتن گناهان انسان را به محرمات بزرگتر می رساند.

وی اضافه کرد: مؤمن در هر حالی باید خدا را در زندگی خد حاضر دانسته و از ارتکاب گناه حیا کند، امام صادق(ع) فرمود شیعه نباید کاری کند که دشمن سوء استفاده کند، ریشه اسلام ورع و پارسایی بوده و پایه آن دینداری است./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات