۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۷۵۱۹۵
آیت‌الله مصباح:

امام راحل به مردم ایران عزت جهانی بخشید

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که ملت ایران پیش از انقلاب همچون برده‌ای برای آمریکا بودند، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران علاوه بر هدایت معنوی مردم ایران به آنها عزت جهانی نیز بخشید.
 آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با فراگیران سومین دوره مردمی طرح ولایت دانشجویان کشور، اظهار داشت: این دوره‌‌ها در وجود جوانان تفکر و بینش مثبتی را به وجود می‌‌آورد.

وی با قرائت آیه «مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ»، ابراز داشت:‌ گرایش‌های مختلفی در جهان وجود دارد اما سوال این است که آیا باید این گرایش‌ها را با اختیار خود انتخاب کنیم یا به تقدیر و قضا تن دهیم.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: در مهم‌ترین کشور‌های جهان که به حسب فرهنگ عمومی جزء نخستین کشور‌های جهان به شمار می‌آیند نیز چنین اختلاف‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که آیا انسان با اختیار خود می‌تواند مسیری را برگزیند یا خیر؟

وی ‌با بیان این که انگیزه 90 درصد از مردم جهان برای انجام فعالیت لذت بردن از آن است، ابراز داشت: هر انسان بر اساس تعریفی که از لذت دارد، دست به انجام فعالیتی می‌زند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در میان نگرش‌های مختلفی که در رابطه با کم و کیف ارزش‌ها و شیوه رسیدن به آن وجود دارد، عده‌ای در تاریخ وجود داشته‌‌اند که نسبت به تحقق آن بسیار جدی و پابرجا بوده‌اند؛ تاجایی که اگر نیاز می‌شد جان خود را در راه ارز‌ش‌هایشان فدا می‌کردند.

وی با بیان این که بالاترین نمونه گذشت و فداکاری واقعه عاشورا باشد، تصریح کرد: کسانی در عاشورا بودند که جان، مال،‌ فرزند و همه هستی خود را برای تحقق ارزش‌هایی که به آن معتقد بودند، فدا کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما در دورانی زندگی می‌کنیم که آغاز عصر جدیدی در زندگی انسان‌ها است، عنوان کرد: با بررسی سیر تاریخی درمیابیم که با افزایش جمعیت، توجه به ارزش‌ها نیز افزایش چشم‌گیری در جهان‌ داشته است.

وی گفت: حضور گسترده جوانان در جبهه‌های نبرد علیه باطل در نظر برخی از مردم جهان افسانه است اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند چنین گرایش‌هایی در حال بالندگی است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: برای افزایش انسان‌هایی که جایگاه ویژه‌ای برای ارزش‌ها قائل باشند، راه‌های مختلفی وجود دارد که نشرِ تفکرِ ارج نهادن به ارزش‌ها یکی از مهم‌ترین آن راه‌ها به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تربیت انسانی باشعور که حق را بشناسد،‌ از گمراهی نجات یابد و تا ابد سعادتمند شود، با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. چنین کاری بینشِ ارج نهادن به ارزش‌ها را گسترش داده و منجر به پیروزی شود.

آیت‌الله مصباح یزدی ابراز داشت: خداوند متعال در نیم قرن گذشته حادثه‌ای را به وجود آورد که میلیون‌ها انسان به مسیر درستی هدایت شدند. چرا که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران علاوه بر هدایت معنوی مردم ایران به آنها عزت جهانی نیز بخشید.

وی با بیان این که ملت ایران پیش از انقلاب همچون برده‌ای برای آمریکا بودند، خاطرنشان کرد: هرگاه که مقامات آمریکایی نیازمند نیرویی بودند تا در مناطق مختلف جهان شورش‌ها را سرکوب کنند، با شاه ایران تماس می‌گرفتند تا مردم ایران به عنوان سرباز به این مناطق اعزام شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در نیم قرن گذشته کاری انجام داد که دشمنان در مقابله با آن عاجز ماندند به طوری که امروزه کشور‌های بزرگ جهان بدون ملاحظه نقش ایران نمی‌توانند نقشه‌های خود را عملیاتی کنند.   

وی عنوان کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران ارزش‌های اسلامی را مطرح کرده و با عمل به آن ارزش‌ها نشان داد که اهل صداقت و راستی است. از این رو دل‌های پاک ایشان را باور کردند و در رسیدن به اهدافش او را یاری دادند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات