۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۵۱۸۱

تلاش آمریکا برای جلوگیری از حملات حشدالشعبی به داعش

یک فرمانده الحشد الشعبی در الانبار عراق از تلاش‌های آمریکا برای بیرون راندن نیروهای این نهاد از استان‌های غربی و شمالی و با هدف فعال سازی مجدد داعش در این مناطق خبر داد.
بسیج مردمی عراق حشدالشعبی

به گزارش خبرگزاری رسا، «طارق العسل»، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در الانبار از تلاش‌های آمریکا برای بیرون راندن نیروهای الحشد الشعبی از استان‌های غربی و شمالی و با هدف فعال سازی مجدد داعش در این مناطق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» اظهار داشت: تلاش‌های آمریکا برای بیرون کردن الحشد الشعبی از استان الانبار و دیگر استان‌های شمالی در وهله نخست جنبه سیاسی دارد و اصلا اغراض مذهبی ندارد.

این فرمانده الحشد الشعبی عراق ضمن تاکید بر دخالت‌های بسیار بیگانگان در تصمیم گیری دولت عراق، گفت: طرف آمریکایی حضور الحشد الشعبی در مناطق شمال و غرب و بخصوص در مرزهای عراق با سوریه و اردن را دوست ندارد.

العسل با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال سازی مجدد داعش در برخی مناطق و بخصوص مرزها، گفت: داعش دیگر قادر به روبرو شدن با نیروهای امنیتی نیست بخصوص پس از تلفات سنگینی که در عراق وسوریه متحمل شده و قدرت آن را تا حد زیادی کاهش داده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات