۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۷۵۱۴۴
حجت الاسلام رزاقی:

دشمن از حربه اقتصاد برای به زانو آوردن ملت استفاده می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: از حربه اقتصاد برای به زانو آوردن ملت استفاده می شود به همین دلیل مدیریت دقیق اقتصادی باید سرلوحه کار مسؤولان باشد.
حجت الاسلام رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیزالله رزاقی استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) چهره علمی امام باقر(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: امام باقر(ع) رمز گشای علم بود ه و مقتدای امت بودند و همه باید در فراگیری دانش، علم آموزی و عدم توقف به آن بزرگوار اقتدا کنند.

وی افزود: انسان نباید به دانسته ها بسند کند بلکه برنامه انسان باید پیشرفت علمی باشد، وقتی به دستور رهبر معظم انقلاب کشور در مسیر علم پیشرفت کرد، دشمنان بسیار عصبانی شدند و توطئه ها کردند.

استاد حوزه علمیه قم  فراگیری علم  را دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و اظهار داشت: فلسفه خلقت کمال انسان و کسب علم است و انسان باید در این مسیر تلاش کند.

وی با اشاره به ایام حج  ادامه داد: انسان باید از نظر خدا باوری رشد کند و رشد انسان در دین شناسی و فهم دین است، مکتب تشیع و اهل بیت(ع) مکتب علم و دانش است؛ روایات اهل بیت(ع) به ویژه امام باقر(ع) سرمایه ای عالی کشور است.

حجت الاسلام رزاقی با تأکید بر صبر و مقاومت در برابر نابسامانی ها ابراز داشت: صبر به معنای انفعال و عقب نشینی نیست بلکه عصاره مقاومت است، در برابر تهدیدات دشمنان باید مقاومت کرد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در برابر تهدیدات دشمن محکم ایستاده اند و با همراهی ملت دشمن را به زانو در آورده است که امیدواریم روز به روز بر شکوه ملت و اقتدار آن افزوده شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و از حربه اقتصاد برای به زانو آوردن ملت استفاده می شود به همین دلیل مدیریت دقیق  اقتصادی باید سرلوحه کار مسؤولان باشد.

وی ولایت را بر اساس روایات کلید ارزش ها دانست و اضافه کرد: نوک پیکان هجمه دشمن به ولایت و ولایتمداران است از این رو باید بر این اصل تکیه کنیم تا دشمنان ناکام شوند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات