۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۵۱۳۰
آیت الله نوری همدانی:

مسؤول پشت میز نشین نمی تواند درد مردم را درک کند| جریان غدیر مانند عاشورا در متن جامعه باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مسؤولان باید باید مانند مردم زندگی کنند، گفت: مسؤولان باید طعم فقر را بچشند و الا افراد کاخ نشین و پشت میز نشین نمی توانند مشکل مردم را حل کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای ستاد بازسازی غدیر کشور با تقدیر از فعالیت های این ستاد گفت: سعی کنید جریان غدیر مانند عاشورا باشد که مردم به صورت گسترده و وسیع حضور پیدا می کنند.

وی افزود: در ایام محرم در هر کوچه و خیابانی عزاداری برپا است که جریان غدیر باید اینگونه باشد، این جریان باید در متن جامعه باشد و غدیر مانند عاشورا با همان شور، خروش و وسعت انجام شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جریان غدیر بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: خدا برای تربیت و تکامل انسان ها امام و رهبر قرار داده چرا که مردم نمی توانند رهبری معین کنند که از همه جهت کامل باشد.

وی ادامه داد: این نشانه کرامت انسان است که سرنوشت او را به دست هر کسی نسپرده است، در غدیر دین اسلام به کمال رسید و امیرمومنان ولایت جامعه را بعد از رسول اکرم(ص) بر عهده گرفتند که این روز مهم باید بزرگ داشته شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: باید سعی کنید جریان غدیر به متن جامعه آمده که به صورت خودجوش همه مردم به میدان بیایند و این روز مهم را گرامی بدارند.

وی عنوان کرد: در جریان غدیر باید توجه کنیم که امیرمومنان چه خواسته هایی از جامعه و مسؤولان داشته است، بهترین راه فهم خواسته های حضرت نهج البلاغه است که متأسفانه نسبت به مفاهیم آن بی توجهی می شود در حالی که بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج البلاغه وجود ندارد.

این مرجع تقلید نامه امیرمومنان(ع) به مالک اشتر را منشور جامع حکومتی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امیر فرمود خداوند بر مسؤولان جامعه لازم کرده که زندگی آن ها مانند اقشار پایین بوده و هم تراز آن ها باشد تا مشکلات بر اقشار ضعیف سنگینی نکند.

وی اضافه کرد:مسؤولان باید طعم فقر را بچشند و الا افراد کاخ نشین و پشت میز نشین نمی تواند مشکل مردم را حل کنند، مسؤولان باید باید مانند مردم زندگی کنند تا متوجه شوند گرانی ها و سختی های معیشتی چه فشاری بر جامعه می آورد، باید به مردم شهید داده توجه کرد نه این که صرفا به برخی افراد دارای مسؤولیت توجه شود./۱۳۲۳/

 

ارسال نظرات