۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۱۰۱

گزارشی از رسانه‌های صهیونیستی در هفته گذشته

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.
رسانه های صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، بازتاب آخرین سخنرانی سید حسن نصرالله، اظهار نظر رهبر یک گروه فلسطینی در تهران، نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در مورد آینده سوریه، استراتژی ایران در مقابل تحریم ها از منظر تحلیلگران رژیم صهیونیستی، ادامه پیگیری مسئله تاثیرگذاری ایران بر تحولات سوریه و آزمایش موشکی ایران از جمله مطالبی بودند که طی هفته گذشته توجه رسانه های صهیونیستی را به خود جلب کردند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از تامیر باردو رئیس سابق موساد خبر داد، تصور نمی کند روسیه قادر به از بین بردن تاثیر ایران در سوریه باشد.

آحارانوت که این مصاحبه را از پایگاه سعودی ایلاف به عبری ترجمه کرده خاطر نشان می کند گفتگوها بین تل آویو و کشورهای شورای همکاری گسترش زیادی پیدا کرده اما مسئله فلسطین همچنان مانعی برای تحقق کامل این ارتباط شده است.

باردو در این مصاحبه خود خواهان طرح راهبردی بزرگی برای توقف خطر ایران شد و گفت تل آویو آمادگی تبادل اطلاعات با کشورهای اعتدال عربی برای تقابل با ایران را دارد.

آحارانوت در این گزارش همچنین همچنین به گفتگوی این پایگاه سعودی با لیبرمن وزیر جنگ صهیونیستی هم اشاره وآن را تحولی در انعکاس نظرات مسئولین (صهیونیست) از سوی رسانه های عربی توصیف کرد.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تحریم ها هم در روزنامه یدیعوت آحارانوت و دیگر روزنامه ها و پایگاه های صهیونیستی بازتاب خاص به خود را داشت این روزنامه در تیتر خود در این رابطه نوشت : همزمان با رونمایی از یک موشک جدید؛ ایران : "نه مذاکره ای انجام می شود و نه جنگی واقع خواهد شد".

به نوشته آحارانوت رهبر ایران پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای دیدار بی قید وشرط با حسن روحانی رئیس جمهور ایران رد کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، هفته گذشته ایران یک موشک بالستیک را آزمایش کرد، این اولین بار طی یک سال گذشته است که ایران دست به چنین اقدامی می زند، اما مشخص نیست که آیا این همان موشکی است که مسئولین آمریکایی از آزمایش آن در رزمایش اخیر سپاه در تنگه هرمز سخن گفتند یا موشک جدید دیگری هم مورد آزمایش قرار گرفته است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت همچنین با اشاره به توافق بر سر نظام حقوقی دریای خزر آن را یک توافق تاریخی بعد از 27 سال از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توصیف کرد.

روزنامه هاآرتص هم در گزارشی با اشاره به همسویی تلاش های آمریکا و اسرائیل برای فشار بر ایران تاکید کرد حتی فشارهایی که برای توافق آتش بس بر فلسطینیان وارد می شود هم با هدف آزاد سازی توان اسرائیل برای تمرکز بر منطقه شمال (فلسطین اشغالی) است به ویژه که هم اکنون جنگ اطلاعاتی سختی را ارتش علیه ایران در منطقه (سوریه) انجام می دهد.

عاموس هارئیل وعامیر تایون تهیه کنندگان این تحلیل در بخش دیگری از آن با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران تاکید می کنند، راهبرد تهران از ماه مه گذشته انتظار و شکیبایی در مقابل اقدامات ترامپ بوده است، ایرانی ها امیدوارند که وی در انتخابات 2020 در آمریکا شکست بخورد از این رو تا آن زمان صبوری پیشه می کنند و دندان به هم می فشارند.

از دیدگاه این دو تحلیلگر صهیونیست مهمترین راهبرد ایران مصون نگه داشتن توافق هسته ای از فروپاشی است، حتی اگر به دلیل تحریم ها ارزش اقتصادی خود را هم از دست داده و به دلیل فشارهای وارد شده شرکت های اروپایی هم از فعالیت در ایران سر باز بزنند، باز هم باید حفظ شود.

هاآرتص به نقل از منابع خود در آمریکا خبر داد : ظاهرا برخی از مسئولین دولت (سابق) اوباما به ایران پیغام داده اند که آرام باشید، زیرا ترامپ تنها دو سال و نیم دیگر بر مسند قدرت باقی مانده و رئیس جمهور یک دوره ای خواهد بود.

یسرائیل هیوم در خبری قابل تامل به مقاله سفیر آمریکا در انگلیس اشاره کرده و آن را تحت عنوان «دولت ترامپ، بریتانیا را تهدید کرد: در کنار ایران قرار نگیرید» نوشت : در شرایطی که دولت آمریکا تمام تلاش خود را علیه نظام ایران بسیج کرده است، اروپایی ها سعی در دور زدن این تحریم ها دارند، از این رو سفیر آمریکا در انگلیس تاکید کرد بعد از خروج آمریکا وقت آن فرا رسیده است که کشورهای دیگر امضا کننده این توافق نیز از آن خارج شوند.

به اعتقاد سفیر آمریکا تنها با ایجاد یک جبهه واحد می توان در فشار بر نظام ایران به نتیجه رسید و این کشور را وادار به تغییر سیاست های خود کرد.

در همین راستا اورایم کام، تحلیلگر این روزنامه هم در یادداشتی نحوه واکنش تهران به فشارهای آمریکا را از منظر خود مورد بررسی قرار داد و نوشت: ایران در برابر خواسته علنی ترامپ در تغییر توافق هسته ای که ده ها خواسته دیگر نیز به آن افزوده است سه راه پیش رو دارد، اول پیشبرد راهکار فعلی که در عدم خروج از توافق هسته ای خلاصه شده و می تواند اهداف زیادی از جمله عدم همراه کردن دیگر کشورهای امضا کننده را با آمریکا سبب شود.

دوم : واکنش به این اقدام آمریکا از طریق افزایش فعالیت هسته ای خود به سطح پیش از امضای توافق هسته ای و شاید هم فراتر از آن امری که در دستور العمل رهبر ایران هم کاملا قابل ملاحظه است.

و سوم موافقت با مذاکره برای انجام توافقی جدید امری که ایران بارها عدم آمادگی خود را برای آن اعلام کرده است، اما می تواند یکی از گزینه ها باقی بماند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه ماهواره ای کان هم در گزارشی از آخرین سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به نقل از وی نوشت : طرح آمریکا طی جنگ 33 روزه و هفت سال جنگ اخیر (در سوریه) برای تثبیت سلطه اسرائیل با شکست روبرو شده است، ما از جنگ هراسی نداریم زیرا در آن پیروز خواهیم بود... آمریکا و شرکایش به شدت به موفقیت تحریم های اقتصادی علیه ایران دل بسته اند، اما من می گویم که ایران قدرتمند است ومی تواند از مردم خود دفاع کند و هر کسی که به این امر دل بسته نه مردم ایران را می شناسد ونه مسئولین این کشور را و یک فرد احمق است.

سخنان ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران که در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سبب شد تا گسترش صهیونیسم در منطقه متوقف شود نیز بازخورد خاص به خود را در رسانه های صهیونیستی داشت.

پایگاه اطلاع رسانی روتر در خبری به نقل از ابو شریف خبر داد به اعتقاد ابو شریف این حمایت های ایران بود که سبب شد شکست های اسرائیل در لبنان و غزه رقم بخورد و روزی فلسطین از دریا تا رودخانه به پایتختی قدس شکل خواهد گرفت.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی از تایید حضور پوتین در نشست سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه برای ادامه رایزنی در مورد آینده سوریه سخن گفت.

به گزارش این پایگاه عبری زبان نشست سه جانبه قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود.

در این حال روزنامه معاریو هم در خبری به نقل از یاکوب عامیدور مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی نوشت : مشکل حقیقی ما نوار غزه نیست، بلکه ظرفیت بزرگ خطر آفرینی تقویت جایگاه ایران در سوریه است ، باید تمام توان خود را متوجه این منطقه کرد ، حتی اگر به بهای دادن امتیاز به نوار غزه باشد باید این کار را کرد وبه طور کامل توجه خود را معطوف حضور ایران در سوریه کنیم./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات