۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۰۴۹

همایش بزرگ سلامت معنوی در زنجان برگزار می شود

همایش بزرگ سلامت معنوی در راستای آموزش احکام بیماران و ترویج معنویت درمانی در مراکز درمانی استان، در زنجان برگزار می شود.
سلامت معنوی

حجت الاسلام جمال خالقی، دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری همایش بزرگ سلامت معنوی در زنجان با حضور 500 نفر از کادر درمانی بیمارستان ها خبر داد و اظهار داشت: این همایش روز 29 مرداد ماه و با حضور برخی از علما و ائمه جماعات برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری همایش سلامت معنوی، گفت: این همایش بزرگ به همت ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی زنجان و با هدف توجه بخشی به سلامت معنوی و نقش معنویت و نماز در تسریع روند بهبودی بیماران و استفاده از ظرفیت های تبلیغی جهت کاهش فاصله بیماران و کادر درمانی و ایجاد یک فضای آرام و صمیمی و همچنین ارتقای سطح اعتقادی جامعه هدف برگزار می شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به نقش مؤثر معنویت در بهبودی بیماران، خاطر نشان کرد: امروز معنویت درمانی یکی از متدهای درمانی پذیرفته شده در غرب بوده و حتی کتب متعددی نیز در این زمینه به رشته نگارش در آورده و دانشمندان شان نیز نظریه های فراوانی در این زمینه ارائه کرده اند؛ اما آن چیزی که برای ما از اهمیت بسیار بالایی در پذیرش این متد درمانی برخوردار است، وجود روایات متعددی از اهل بیت (ع) و آیات قرآن کریم است که یاد الهی را آرام بخش دلها معرفی می کند.

دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به اثرات مثبت این همایش، تأکید کرد: بهره گیری از بهترین فرصت های عاطفی و روانی به وجود آمده در مراکز درمانی قطعا با آموزش و مدیریت صحیح امکان پذیر است که ما نیز در این همایش در صدد آغاز یک ارتباط صمیمی معنوی با توجه به پیش زمینه مذهبی بیمار و پرستار، در بیمارستان ها هستیم که به امید خدا از خروجی های این همایش خواهد بود.

حجت الاسلام خالقی در ادامه با اشاره به ارائه آموزش های لازم به پرستاران، گفت: آموزش عملی آداب و احکام نماز در بین بیماران و در شرایط جسمانی مختلف، ترویج اقامه نماز و رونق بخشی به نمازهای جماعت بیمارستان ها، آموزش توانمند سازی پرستاران و بهیاران در زمینه احکام نماز بیماران از جمله آموزش هایی است که در اختیار کادر درمانی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این همایش با حضور مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، رییس دانشگاه و تعدادی از علما و ائمه جماعات برگزار خواهد شد./۹۳۵/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات