۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۷۵۰۴۶
سردار سپهر:

حوزه در تمدن سازی نوین اسلامی نقش فعال داشته باشد

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که ساخت نقشه راه تمدن سازی نوین اسلامی وظیفه همه نهادهای حوزوی و دانشگاهی است، گفت: هرچقدر در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم، تمدن سازی راحت تر خواهد بود.
سردار سپهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد حسین سپهر صبح امروز در همایش «نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که یکی از مهم ترین چشم اندازهای انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: نقشه راه این موضوع باید روشن باشد، زیرا بدون نقشه راه نمی توان راه به جایی برد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما برای تمدن سازی نوین اسلامی نقشه جامعی نداریم و یا اگر هم داشته باشیم از انسجام کافی برخوردار نیست.

وی با بیان این که ساخت نقشه راه تمدن سازی نوین اسلامی وظیفه همه نهادهای حوزوی و دانشگاهی است، اظهار داشت: هرچقدر در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم، تمدن سازی راحت تر خواهد بود.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، امروز به 8 میلیون جوان متعهد ومتخصص و پای کار نیازمندیم و باید این را بدانیم که تربیت این تعداد نیرو بر عهده نهادهای انقلابی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که پرورش نیروی انسانی و تولید علم دو گام اساسی برای تحقق دولت، جامعه و تمدن اسلامی به شمار می رود، ابراز داشت: در این زمینه باید نخبگان و خواص و آحاد مختلف را به خوبی تربیت کنیم تا به افرادی شبیه شهید بهشتی ها و شهید مطهری ها تبدیل شوند؛ همچنین در زمینه تولید علم نیز اسلامی سازی علوم را جدی بگیریم.

وی همچنین دو مقوله سبک زندگی اسلامی و نظام سازی را در زمینه تمدن سازی نوین اسلامی مؤثر دانست و عنوان کرد: هنگامی که یک نظام منسجم داشته باشیم که افراد و مسؤولان طبق آن عمل کنند شکی نیست که سلیقه گرایی ها از بین می رود.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: بسیج باید مدیران، فرماندهان و مبلغان مستعد تربیت کرده و نخبگان علمی را جذب بسیج کند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که دشمن در حال حاضر در سنگرهای جنگ نرم در حال جولان دادن است، گفت: امروز وظیفه ما حمایت از دولت است، در عین حالی که به آن نقدهای سازنده وارد می کنیم و از آن مطالبه داریم؛ همه ما باید با کمک یکدیگر سعی کنیم تا با کمترین هزینه ها از این پیچ تاریخی عبور کنیم./841۲۰۲/ق

ارسال نظرات