۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۷۵۰۴۱
ضیایی مطرح کرد؛

گسترش حضور و فعالیت اجتماعی زنان پس از انقلاب

مدیرعامل اسبق تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد حضور و فعالیت اجتماعی زنان در نهادهای رسمی و غیر رسمی هستیم در حالی که قبل از انقلاب چنین نبود.
اشتغال زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد، امروز در سلسله نشست‌های شنبه‌های انقلاب که با موضوع کمیته رفاه و ارتقای سطح زندگی در تالار دانشکده اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دسترسی راحت به خدمات اولیه بهداشت و سلامت از شاخص‌های مهم رفاه و ارتقای سطح زندگی در یک جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما می‌بینیم که این دسترسی حتی در شهرها نیز مناسب نبود چه برسد به روستاها در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این امر تغییر کرد و روستاییان نیز از خانه‌های بهداشت بهره‌مند شدند و امروز ما شاهدیم 95 درصد از مردم کشور به خدمات بهداشتی دسترسی کامل دارند.

افشار با بیان اینکه پیش از انقلاب ایران به دلیل نداشتن پزشک به داشتن پزشکان خارجی وابسته بود، ابراز کرد: پیش از انقلاب ارائه خدمات فوق تخصصی در کشور معنا نداشت و ما شاهد مرگ و میر بسیاری از هموطنان براثر بیماری‌های واگیردار بودیم درحالی که امروز بدون نیاز به داشتن پزشک خارجی توانسته‌ایم بسیاری از بیماری‌های واگیردار را کنترل و ریشه کن کنیم.

در ادامه سیدحسن طریقت منفرد وزیر اسبق بهداشت و درمان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اطبای خارجی وابسته بود و در زمینه بهداشت و درمان باید از خارج پزشک وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول و معجزه‌ای بزرگ در نظام بهداشت و درمان کشور اتفاق افتاد.

وی افزود: قبل از انقلاب کشور ایران در زمزه کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌رفت در حالی که روستاییان ما از کمترین امکانات بهداشتی محروم بودند در حالی که امروز همه امکانات بهداشتی و درمانی را در اختیار داریم.

وزیر اسبق بهداشت و درمان قانون اساسی کشور را بسیار کارآمد دانست و ابراز کرد: ایران اعتبارات و امکانات بسیار خوبی در دست داریم از این رو لازم است همه مردم شهد شیرین این امکانات را بچشند نه اینکه با سوء مدیریت و تبلیغات نادرست مردم از لذت این امکانات محروم شوند.

در بخش دیگر الفت‌پور معاون اسبق سازمان برنامه و بودجه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مشکلات اقتصادی اخیر ربطی به خط انقلاب ندارد.

وی افزود: امروز بیشترین بودجه‌ها در کشور اختصاص به حوزه رفاه دارد از این رو ایران از نظر آموزش عالی در منطقه اول و در بین کشورهای جهان جز ده کشور برتر به شمار می‌رود.

در ادامه احمد اسفندیاری رییس اسبق سازمان امداد و نجات و بهزیستی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ایران برای حمایت از معلولان یک قانون جامع دارد.

وی افزود: مناسب سازی شهری و معابر برای تردد معلولان و جانبازان پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

اسفندیاری با بیان اینکه امروز دو هزار و 200 مرکز توانبخشی دولتی و خصوصی به مردم خدمات ارائه می‌دهند، ابراز کرد: استخدام معلولان در ادارات، وجود اورژانس اجتماعی، رشد 30 برابری بیمه‌ها و ... از اقداماتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

در ادامه ضیایی مدیرعامل اسبق تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور، گفت: ما امروز شاهد حضور و فعالیت گسترده اجتماعی زنان در نهادهای رسمی و غیر رسمی هستیم.

وی افزود: ایجاد سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد در راستای حمایت از مردم پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، همچنین امروز ما شاهد افزایش چند برابری سطح رفاه و زندگی مردم نسبت به قبل از انقلاب هستیم.

ضیایی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مردم بیمه نداشتند در حالی که امروز نیمی از مردم ایران تحت پوشش خدمات بیمه هستند و 80 میلیون دفترچه درمانی برای آنان صادر شده است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات