۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۷۵۰۳۰
رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

مدرسه‌‌ محوری و نگاه درون‌ زا به رفع‌ کاستی ‌ها، راهبرد حوزه های علمیه خواهران

حجت الاسلام هاشمیان مدرسه‌‌محوری و نگاه درون‌ زا به رفع‌کاستی‌ها را راهبرد اصلی حوزه های علمیه خواهران دانست و گفت: تلاش شده است در راهبرد مدرسه گرایانه از ظرفیت های میدانی استفاده شود.
هاشمیان رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین هاشمیان در افتتاحیه مراسم چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به راهبردهای حوز های علمیه خواهران اظهار کرد: برنامه ریزی راهبردی دارای دو مقام عمل و نظر است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در مقام نظر، راهبردها مدون می شوند و تلاش می شود رویکردها مشارکتی باشند تا در مقام اجرا ضمانت اجرایی پیدا کنند بنابراین در راهبرد مدرسه محوری تمام تلاش صورت گرفته است، نگاه تمرکز گرایانه نداشته باشیم بلکه از ظرفیت های میدانی استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم در مقام نظر مبتنی بر اطلاعات عینی و به دور از ذهنیت ها تصمیم گیری کنیم در مقام عمل آنچه که ابلاغ می شود و در دستور کار اجرا قرار می گیرد با واقعیت های میدانی و با چالش هایی که مدارس در عمل با آنها روبه رو هستند سازگار خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمیان با بیان این که محقق شدن نظریات در مقام عمل نیازمند الزاماتی است، گفت: برای محقق شدن نظریات باید تمامی متغیرهای سخت افزاری مرکز مدیریت حوزه علمیه در خدمت این برنامه ها قرار گیرند و بودجه مهم ترین متغیر سخت افزاری است که منابع مالی باید به این راهبردها و راهکارها متصل شوند.

وی ادامه داد: متغیرهای نرم افزاری نیز باید در خدمت برنامه ها قرار گیرند که حوزه منابع انسانی مهم ترین متغیر نرم افزاری است؛ در هویت منابع انسانی باید نظام جذب و گزیش به گونه ای باشد که راهبرد مدارس محوری را محقق کند و در نظام جمع آوری خدمات باید راهبرد به گونه ای باشد که برنامه ها در عمل با استفاده از مدیریت منابع انسانی محقق شود.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: راهبرد مدرسه محوری به عنوان راهبرد اصلی حوزه‌ های علمیه خواهران در قالب افقی برای سال جاری با عنوان «مدرسه‌‌محوری؛ نگاهی درون‌ زا به رفع‌کاستی‌ها» تعریف شد و ما تلاش کردیم با استفاده از فضای مجازی کاستی‌ها و ضعف‌های مدارس علمیه خواهران را شناسایی کنیم بنابراین با استفاده از فضای مجازی کمیسیون‌های دهگانه ‌ای را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به موضوعات و عناوین کمیسیون‌ها گفت: تهذیب و تربیت و تبلیغ دانش‌آموختگان از موضوعات کمیسیون‌های معاونت فرهنگی تبلیغی، پذیرش، برنامه‌ریزی درسی و اساتید از موضوعات کمیسیون‌های معاونت آموزش، منابع مالی پایدار، امور مالی، امور حقوقی و امور عمران از موضوعات کمیسیون‌های معاونت اداری مالی، پژوهش و راه‌های ارتقای آن و نظام آموزشی از موضوعات کمیسیون‌های معاونت پژوهش و ساماندهی موضوع کمیسیون معاونت ارتباطات و امور حوزه‌ها برای این اجلاس است.

حجت الاسلام هاشمیان ادامه داد: ما تلاش می‌‌کنیم الگوی مدیریت مدرسه محور در عمل محقق شود اما محقق شدن این مسأله نیاز به زمینه‌هایی دارد و ما تلاش می‌کنیم که زمینه‌ها و سخت‌افزار مورد نیاز را فراهم کنیم./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات