۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۷۵۰۱۳

انتخاب دبیر نخستین جشنواره «ادبیات سلامت»

سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با صدور حکمی بهاءالدین مرشدی را به دبیری نخستین جشنواره «ادبیات سلامت» منصوب کرد.
دبیر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با صدور حکمی بهاءالدین مرشدی را به دبیری نخستین جشنواره «ادبیات سلامت» منصوب کرد.

 در حکم ایازی به دبیر جشنواره آمده است:

نظر به برگزاری موفق جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه سلامت که با استقبال گرم هنرمندان و دست‌اندرکاران این عرصه‌ها مواجه شده است، هم‌چنین با عنایت به تخصص و تجربه جناب‌عالی در حوزه داستان و هنرهای نمایشی و ارتباطات وثیق با جامعه هنری و رسانه‌ای کشور، بدین وسیله شما را به سمت «دبیر نخستین جشنواره ادبیات سلامت» منصوب می‌نمایم.
انتظار می‌رود این جشنواره با هدایت جناب‌عالی در راستای پی‌گیری و تحقق موارد زیر به نحو مطلوب و شایسته برگزار شود:
- راهبرد کلان اجتماعی شدن سلامت و ارتقای کمی و کیفی آموزش همگانی و آگاهی‌بخشی در حوزه سلامت
- ایجاد ظرفیت مشارکت حداکثری هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب در تولید آثار ارزشمند
- مشارکت گسترده خانواده بزرگ همکاران و دست‌اندرکاران امر سلامت، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت
- افزایش سطح تعامل و بهره‌مندی از همراهی همگانی اصحاب رسانه‌های دیداری و شنیداری در گسترش فرهنگ سلامت
بهاءالدین مرشدی پیش از این دبیری دو دوره جشنواره داستان بیهقی را بر عهده داشته و از او تاکنون مجموعه داستان‌های «ماهی که توت‌فرنگی‌ها سرخ می‌شوند»، «رویای این پاریسی دیوانه»، «مراثی یک روایت ساده»، «پنج داستان از کتاب معجزه» و «استهبان در صدای باد و خاک گم بود» منتشر شده است.
او هم‌اکنون سردبیر دوهفته‌نامه «کریمان» است.
نخستین جشنواره «ادبیات سلامت» قرار است در سه حوزه داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه کوتاه در زمستان 1397 برگزار شود./۹۲۵/ د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات