۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۷۴۹۹۴
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

فلسفه تاسیس حوزه علمیه تربیت فقیه برای تبیین حقایق دین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فقهای معظم بهترین مرجع پاسخگو به شبهات دینی به شمار می‌روند، گفت: فلسفه تاسیس حوزه علمیه نیز تربیت فقیه بوده تا فقها حقیقت دین را برای مردم بازگو کنند.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد برجسته حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: در عصر جاهلیت کسانی که پولدار بودند زیردستان خود را به بردگی می‌گرفتند و مردم ضعیف نیز حق اعتراض نداشتند در آن عصر مردم در قعر آشوبها و درگیریها قرار گرفته بودند.

وی افزود: اگر انسان در زمانی همچون عصر جاهلیت قرار گرفت براساس فرمایش امام کاظم(ع) وظیفه دارد عمل صالح انجام دهد و زیبا سخن بگوید؛ برای مثال در زمان فتنه هنگام رای دادن نباید انسان بگوید من با مردم هستم و براساس رای و نظر آنها رای و نظر می‌دهم در حالی که مردم دو دسته هستند؛ بنابراین عمل و رفتار انسان در همه لحظات و شؤونات باید مطابق با آیات قرآن و روایات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: در دوران مصدق در یک برهه خاص عده‌ای می‌گفتند درود بر مصدق اما بعد از اندک زمانی همانها شعار مرگ بر مصدق سر دادند بنابراین ملاک عمل کردن تنها باید براساس قرآن و عترت باشد.

استاد حوزه علمیه درخصوص دلایل متزلزل شدن ارکان باورهای دینی، ابراز کرد: شبهات یکی از دلایل متزلزل شدن ارکان باورهای دینی است اگر شبهات در جامعه‌ فراگیر شود تشخیص حق و باطل برای مردم سخت می‌شود برای مثال امروز ما شاهد تبلیغ حق و باطل در فضای مجازی هستیم و برخی به قدری در این فضا اخبار کذب منتشر می‌کنند که تشخیص حق برای مردم عادی دشوار شده است.

وی با بیان اینکه فقهای معظم بهترین مرجع پاسخگو به شبهات دینی به شمار می‌روند، گفت: فلسفه تاسیس حوزه علمیه نیز تربیت فقیه بوده تا فقها حقیقت دین را برای مردم بازگو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه شادی واقعی با رجوع به قرآن و روایات کسب می‌شود، عنوان کرد: قرآن کریم انسان را به یاد قیامت می‌اندازد و قیامت باوری مانع آلوده شدن انسان به گناه می‌شود از این رو انسان با اجتناب از گناه، شادی واقعی در قلب او ساکن می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز فطرت‌ها دستکاری شده است، اظهار داشت: انسان فطرتا دوست دارد با خداوند مناجات کند اما متاسفانه دشمن با دست کاری فطرت‌ها سبب شده مردم سازنده‌ترین موضوع فطری یعنی قیامت را فراموش و از مناجات کردن با خدا غفلت کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات