۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۷۴۹۸۵
آیت الله صدیقی:

اوضاع نابسامان اقتصادی حاصل قساوت قلب‌ها است

امام جمعه موقت تهران گفت: اوضاع نابسامان اقتصادی جامعه امروز به دلیل بی رحمی و قساوت قلب‌هاست؛ عقوبت خداوند برای چنین جامعه ای چیزی جز فقر، بی برکتی و تنگنای اقتصادی نیست.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در جمع دانشجویان و فرماندهان دانشگاه افسری جوادالائمه(ع) ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه دی الحجه، گفت: منظور از لیال عشر در قرآن کریم دهه اول ماه ذی الحجه است و کسی که توفیق حج پیدا نکرده می‌تواند با خواندن یک نماز دورکعتی بین نماز مغرب و عشا در دهه اول ماه ذی الحجه با کیفیتی که در مفاتیح ذکر شده است ثواب حج را ببرد.

وی افزود: وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) از فرط عبادت شبانه پاهایی ورم کرده داشت و در ایثار، گذشت و کمک به فقرا از لباس تن خود می‌گذشت و خداوند تمام مدت به او دلداری می‌داد که چرا تا این حد از خود می‌گذری. پیامبر(ص) برای هدایت مومنین از جان خود می‌گذشت و برای نجات کافرین از منجلاب بدبختی بسیار به خود سخت می‌گرفت.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: خداوند متعال درباره پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید او برای رساندن مردم به اعلی درجه علییین حرص دارد تا مردم با به پا داشتن مکارم اخلاق و شرح صدر در حق یکدیگر ایثار کرده و در خوبی‌ها انگشت نما باشند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) مانند پدری دلسوز از جان و مال خود برای فرزندانش(امت) گذشته، رذایل اخلاقی انسان‌ها را پالایش می‌کند و به واسطه داروهای قرآنی دردهای اخلاقی آنها را برطرف می‌کند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: اوضاع نابسامان اقتصادی جامعه امروز به دلیل بی رحمی و قساوت قلب‌هاست. گناه، فحشا، رشوه، فساد مالی مردم را به چالش می‌کشد و عقوبت خداوند برای چنین جامعه ای چیزی جز فقر و بی برکتی و تنگنای اقتصادی نیست.

وی اظهار داشت: در چنین جامعه ای مردم نسبت به آخرت، نماز جماعت، جمعه بی تفاوت خواهند بود. مسؤولان باید پاسخگوی شرایط نامساعد و نامطلوب بازار باشند زیرا این اوضاع بسیاری از مفاسد دیگر را به دنبال خود خواهد داشت.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: جوانی که تا دیروز به فکر ازدواج بود امروز هیچ امیدی ندارد در چنین شرایطی بتواند در مسیر هدایت شده ازدواج کند. اگر بی توجهی و غفلت کنیم خداوند هر روز نعمات بیشتری از ما دریغ خواهد کرد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات