۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۷۴۹۶۷
امام جمعه تبریز:

مقابله با فساد اقتصادی و اداری رسالت امروز مسؤولان است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دولت‌مردان رسالت خطیری در رفع مشکلات اقتصادی، جلب اعتماد و اطمینان مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و فساد اداری کشور بر عهده دارند.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالروز کودتای ۲۸ مرداد اظهار داشت: دخالت بیگانگان به ویژه آمریکا و انگلیس در امور داخلی کشورمان، همواره مایه عقب‌ماندگی و حوادث تلخ بوده است.

وی با بیان این‌که در جریان کودتای 28 مرداد عواملی با هدایت آمریکا دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کرده و ایران را به دوران استبداد پهلوی کشاندند، گفت: این سرنگونی نتیجه اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی‌ها بود؛ باید از حوادث تاریخی عبرت گرفت و تجربه‌های گذشته را بار دیگر تجربه نکنیم.

امام جمعه تبریز در تشریح حوادث آن دوران یادآور شد: دکتر مصدق با همکاری علما و نیروهای مذهبی موفق شد دست انگلیسی‌ها را از صنعت نفت کوتاه کند، اما متاسفانه مصدق در دوران نخست وزیری خود به جای تداوم اتحاد با روحانیت، به آمریکا روی آورد که نتیجه آن کودتایی بود که دوران استبداد و دیکاتوری را بار دیگر بر سر ملت بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: مردم و به ویژه جوانان و نسل آینده‌ساز ایران باید بدانند که تاریخ معاصر کشور مملو از تجربه عدم اعتماد به آمریکاست که هرگونه اعتماد نتایج تلخ در پی خواهد داشت، برجام نیز یکی از جدیدترین تجاربی بود که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم.

وی با تأکید دوباره بر این مسأله که آمریکا غیرقابل اعتماد است و رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت و قاطعیت تکلیف را مشخص کرده‌اند، تصریح کرد: مردم بدانند که نه جنگی رخ خواهد داد و نه با آمریکا مذاکره‌ای خواهیم داشت؛ زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا نیز اهمیتی نداشته و همیشگی است.

نماینده ولی ففیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخش‌هایی از منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم اظهار داشت: معظم‌له با تشریح واقعیت‌ها و پشت پرده راهبردهای آمریکا در شرایط کنونی کشور، فرمودند که همزمانی تحریم با تهدید نظامی و طرح موضوع مذاکره یک جنگ روانی با هدف ایجاد هراس در مسؤ ولان و مردم و دو قطبی کردن نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه طرح مذاکره بدون شرط از سوی ترامپ حتی در داخل آمریکا نیز جدی گرفته نشده است، گفت: جای تعجب دارد که بلافاصله پس از اعلام ترامپ؛ عده ای در داخل کشور تلاش کردند به این موضوع پرداخته و دوباره آن را مطرح کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به واکنش کشورهای غربی نسبت به سیاست‌های غلط آمریکا با هم‌پیمانان خود ابراز کرد: جالب اینجاست که آمریکا در میان دوستان خود نیز غیرقابل اعتماد شده است؛ چنانکه ترکیه به عنوان عضو ناتو نیز مورد تحریم آمریکا قرار گرفت، البته این اقدام آمریکا به دلیل افول قدرت و سقوط از جایگاهی است که در دهه‌های گذشته داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که روزبه‌روز شاهد شکست سیاست‌های استکباری آمریکا در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: آمریکا نه تنها برای مقابله با ایران اسلامی، بر تحریم‌های اقتصادی تأکید دارد، بلکه روی به جنگ روانی آورده‌ تا شاید با القای نارضایتی‌های عمومی؛ امنیت داخلی کشور را خدشه‌دار کند.

وی با تأکید بر این‌که دولت‌مردان رسالت خطیری در رفع مشکلات اقتصادی، جلب اعتماد و اطمینان مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و فساد اداری کشور بر عهده دارند، افزود: طی هفته‌های گذشته اقدامات خوبی از سوی مسؤولان دولت و قوع قضائیه صورت گرفته اما مردم انتظار دارند خروجی کارها و اقدامات ملموس باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که سیاست جدید ارزی و بسته‌های حمایتی دولت با اقدامات قضایی در تسریع برخورد با اخلالگران اقتصادی امید مضاعف در میان اقشار مختلف مردم ایجاد کرده است، گفت: از استاندار آذربایجان‌شرقی خواهش کرده‌ام به مناسبت هفته دولت در مصلای امام خمینی تبریز حضور پیدا کنند و گفت‌گوی چهره به چهره با مردم داشته باشند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات