۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۷۴۹۴۳
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر:

جریان مطالبه‌گری نباید به جریان ضد آرمان‌های انقلاب تبدیل شود

آبفروش با بیان این‌که جریان مطالبه‌گری نباید به جریان ضد آرمان‌های انقلاب تبدیل شود، گفت: تنزل جریان مطالبه گری به یک جریان خرد و مصداقی از آسیب‌ها و آفت‌های موجود در این عرصه است و یقینا می‌تواند آسیب‌زا باشد.
رحیم آبفروش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در دومین روز از نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که امروز از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به مشکلات موجود برای فعالیت هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: مشکلات بسیاری به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم حمایت‌ها وجود دارد.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: برخی هنوز با موضوع مطالبه‌گری در نزدیکی محرم کنار نیامده‌اند، اما این حرکت بدون توجه به چنین نگاه‌های اشتباهی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان این‌که در 9همایش برگزارشده هیأت‌های محوری مشعر، 150 نفر از اساتید، کارشناسان و منبری‌های کشور حضور یافتند، گفت: نگران ما در این مساله تنزل جریان مطالبه گری به یک جریان خرد و مصداقی بود که از آسیب‌ها و آفت‌های موجود در این عرصه بوده و یقینا می‌تواند آسیب‌زا باشد.

آبفروش تأکید کرد: این جریان نباید به شکلی دنبال شود که به جریان ضد آرمان‌های انقلاب برسد؛ حنجره‌ای که وقف اهل‌بیت(ع) شده است، بایستی نخستین کسی باشد که صدای درد مردم را بر می‌آورد.

وی مطرح کرد: فعالان جامعه ایمانی مشعر بر اساس یک سند مکتوب عمل و فعالیت می‌کنند؛ این پیشنهاد هم به همه مجموعه‌های هیأتی کشور شده که نقشه راه خود را مشخص و به آیندگان نیز ارائه دهند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی با تأکید بر این‌که هیأت، مسئول تهیه تدارکات نیست، گفت: هیأت، خادم جمعیتی اقشار مختلف جامعه است که نسبت به جریان تربیتی آنها تکالیف گسترده‌ای دارد، از این رو هیأت بایستی نیازهای متعدد او را پاسخ داده و مسیر را مشخص کند.

وی گفت: شلوغ بودن هیأت یا داشتن مداح قوی، ملاک قوی بودن هیأت‌ نیست و نباید هویت هیأت را در همین نقطه رها کرد، به همین جهت وجود سند راهبردی در هیأت‌ها امری ضروری است، از این‌رو سند راهبردی جامعه ایمانی مشعر تهیه و تدوین و سپس توسط نخبگان جوان و طلاب خوش‌فکر و جوان بازنویسی شد و اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.

آبفروش تداوم فعالیت‌های هدفمند در عرصه‌های مختلف را ضروری توصیف و بیان کرد: سال قبل برای نخستین بار مراسم منسجم و مشترکی در عتبات برای برادران اردوزبان برگزار شد و هماهنگی با فعالان مذهبی اردوزبان توسط مشعر در قم کلید خورد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در ایام اربعین مطرح کرد: سال گذشته سعی شد تا برنامه‌هایی برای زائران انگلیسی‌ زبان که از مظلوم‌ترین زائران اربعین هستند و همچنین مراسم‌هایی ویژه آذری‌های ایرانی و غیرایرانی در اربعین برگزار شد و جای امیدواری است که این برنامه‌ها در سال جاری به شکل قوی‌تر برگزار شود./۸۷۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات