۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۷۴۸۸۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مشکلات امروز ثمره بی توجهی به رهنمودهای امام و رهبری است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که مبلغان باید ولایتمداری را به مردم بیاموزند، گفت: اگر مردم و مسؤولان در این چهل سالی که از انقلاب می گذرد به حرف امامین انقلاب گوش می دادند و به رهنمودهای عالمانه شان عمل می کردند، این همه مشکل نداشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا صبح امروز در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان که در مرکز اردویی کوثر قم برگزار شد، با اشاره به این که دو مانع عامل توقف انقلاب است، گفت: یکی از این موانع رضایت از وضع موجود و دیگری ناامیدی از وضع مطلوب است.

وی افزود: انقلاب توقف ندارد و این که برخی می گویند کار انقلاب تمام است ثمره بی بصیرتی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت ها تأکید داشتند، عنوان کرد: هنر تدین این است که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و سعی کنیم تا عواملی که منجر به جهنم می شود را به عوامل به بهشت رفتن تبدیل کنیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که دشمن از ابتدای انقلاب در پی آن است کخ مردم را از نظام ناراضی کند، بیان کرد: دشمن این سیاست را از ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی شروع کرد، اما نتیجه ای نگرفت، برای همین هم اکنون مسأله جنگ اقتصادی را به راه انداخته و امیدوار است تا با این سیاست کاری کند تا مردم را مقابل حاکمیت قرار دهد.

وی با بیان این که نارضایتی و ناامیدی به شورش و اغتشاش می انجامد، ابراز کرد: ما باید نارضایتی موجود میان مردم را از ناامیدی دور نگه داریم و به آن ها نسبت به آینده نظام امیدواری بدهیم تا حرکت روبه اصلاح صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که دشمن یقین دارد رهبر معظم انقلاب از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی آیند، بیان کرد: دشمن به همین منظور سعی می کند تا مردم را مقابل رهبری و حاکمیت قرار دهد تا ایشان را وادار به عقب نشینی کند، اما از این نکته غافل است که مردم ایران روحیه ای عاشورایی دارند و ولی امر خود را هیچگاه تنها نخواهند گذاشت.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین سه راهکار برای امیدواری مردم و مسؤولان نسبت به آینده کشور پرداخت و نخستین آن ها را اینگونه توصیف کرد: آن امتی باید ناامید شود که راه چاره ای نداشته باشد، نه امت اسلامی که راه چاره اش عمل به دستورات اسلام است؛ اگر به دستورات دین عمل کنیم همه مشکلات حل خواهد شد؛ امت اسلامی راه چاره دارد و آن نیز اسلام، قرآن کریم، اهل بیت(ع) و ولایت است، بر این اساس ما باید در مسیر دین حرکت کنیم.

وی با تأکید بر این که مبلغان باید ولایتمداری را به مردم بیاموزند، ابراز داشت: اگر مردم و مسؤولان در این چهل سالی که از انقلاب می گذرد به حرف امامین انقلاب گوش می دادند و به رهنمودهای عالمانه شان عمل می کردند، این همه مشکل نداشتیم.

حجت الاسلام ماندگاری دومین راه امیددهی به مردم و مسؤولان را نهادینه سازی فرهنگ توکل به خداوند و توسل به معصومان(ع) معرفی کرد و عنوان داشت: امروزه باید باور کنیم که حامی جمهوری اسلامی ایران خداوند است و بدانیم که او هرگز این کشور اسلامی را تنها نخواهد گذاشت.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا سومین عامل تبدیل ناامیدی به امیدواری را اعتقاد راسخ به دولت ظهور دانست و گفت: اگر بتوانیم مردم را با این گونه عوامل امیدوار کنیم در عین نارضایتی به سوی اصلاح حرکت می کنند، اما در غیر این صورت نارضایتی و ناامیدی منجر به اغتشاش خواهد شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات