۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۷۴۸۷۷
حجت الاسلام گودرزی:

برنامه ریزی، رمز موفقیت طلبه است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد گفت: طلاب برای موفقیت در تحصیل و انجام رسالت طلبگی خود باید برنامه ریزی داشته باشند و با هدف و انگیزه درس بخوانند.
طلبه

حجت الاسلام معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در نیمه اول شهریور ماه آغاز می شود، بیان داشت: طلاب برای موفقیت خود باید از ابتدای سال برنامه ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری برگزاری دوره های مباحثه در مدارس علمیه افزود: طلبه موفق کسی است که پیش از کلاس درس مطالعه داشته باشد و با آمادگی در کلاس حاضر شود و پس از پایان کلاس نیز در جمع دوستان خود در مباحثه شرکت نماید.

حجت الاسلام معظمی گودرزی به نقش و اهمیت مباحثه در حوزه پرداخت و گفت: شرکت طلاب در مباحثه موجب می شود که نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کرده و در صد رفع مشکلات درسی خود باشند.

وی در ادامه هدفمند بودن طلبه را مهم ترین عامل در موفقیت این قشر عنوان کرد و اظهار داشت: طلبه ای که برای مسیر زندگی و آینده خود هدف داشته باشد، با علاقه و انگیزه درس می خواند و تلاش می کند مسیرطلبگی را همراه با سختی ها و گرفتاری های آن برای رسیدن به هدف به خوبی بپیماید.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد در ادامه با تأکید بر تلاش و پشتکار طلبه در امر تحصیل و تبلیغ خاطرنشان کرد: طلبه موفق فردی است که در طول روز برنامه ریزی منظم داشته باشد و در راستای کسب معارف دینی و علمی از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی با بیان اینکه طلاب باید هدفشان از تحصیل خدمت به مردم و کسب رضای خدا باشد، عنوان داشت: طلبه ای که با این رویکرد تلاش کند و خوب درس بخواند موجب می شود در دنیا و آخرت سربلند شود.

حجت الاسلام معظم گودرزی با اشاره به ضرورت نشاط علمی در مدارس علمیه خاطرنشان کرد: شور و علاقه و باانگیزه بودن طلبه در امر تحصیل یکی از مؤلفه های ایجاد نشاط علمی است.

وی بر ضرورت برگزاری مسابقات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه تأکید کرد و گفت: این مسابقات خود فراهم کننده نشاط علمی در مدارس علمیه هستند و باید نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار گیرند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات