۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۸۷۰
حاج حسین یکتا:

مشکلات جامعه با رویکرد جهادی و هم گرایانه حل می شود

رزمنده و راوی دفاع مقدس گفت: امروز یک لشکر بزرگ فرهنگی در کشور ایجاد شده است و از سوی دیگر مشکلات مردم نیز وجود دارد، اما تا امروز اراده‌ای برای حل مشکلات مردم صورت نگرفته است.
یکتا حاج حسین یکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاج حسین یکتا فعال فرهنگی و جهادی در نهمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور که ظهر امروز از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به مشکلات امروز کشور اظهار داشت: دشمنان روی مسایل و مشکلات امروز مردم تمرکز کرده‌اند و به دنبال سوء استفاده از این مسایل برای به چالش کشاندن کشور هستند، اما متأسفانه تاکنون برنامه منسجمی برای رفع این مشکلات انجام نشده است.

این فعال فرهنگی و جهادی ادامه داد: امروز یک لشکر بزرگ فرهنگی در کشور ایجاد شده است و از سوی دیگر مشکلات مردم نیز وجود دارد، اما تا امروز اراده‌ای برای حل مشکلات مردم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مستند روایت مردم مطرح کرد: این نتیجه حاصل شد که مردم در میان این بازار ملتهب با احساس این‌که کسی برای کمک به آنها آمده است، استقبال کرده و حتی کوچکترین بی‌احترامی انجام نشد و حتی با پخش این مستند از تلوزیون، احترام‌ها بیشتر شد، بنابراین مشخص می‌شود که دنبال کردن مشکلات مردم، همراهی آنها را در پی دارد.

یکتا با بیان این‌که بسیاری از مشکلات جامعه با جمع‌های مردمی و رویکرد جهادی و هم‌گرایانه حل می‌شود، تأکید کرد: انجام یک کار بزرگ نهضتی ضروری است، فعالیت‌های «NGO» و... در این فضا جواب نمی‌دهد و باید کارهای نهضتی را دنبال کرد.

وی ادامه داد: هر فردی باید در مقابل هیأت خود یک چهارپایه ایجاد کند و حل مشکلات مردم را پیگیری کند، در این زمینه می توان طرح‌هایی مثل پنجشنبه‌های حسینی و حل یک مشکل در محل را طرح کرده و در آخر نیز این حرکت را به اربعین ختم شود.

این فعال فرهنگی و جهادی با بیان این‌که مطالبه‌گری صرف هدف ما نیست، بلکه باید مشکلات مردم را نیز حل کرد، گفت: بسیاری از اوقات باید به جای کارهای به ظاهر بزرگ وقت خود را برای کارهای کوچکی که ممکن است زندگی یک خانواده را نجات دهد، صرف کرد.

وی با اشاره به زلزله سرپل ذهاب بیان کرد: جریان زلزله با همه سختی و وسعت آن ثابت کرد که با اتحاد همه هیأتی‌ها و جنبشی‌ها و اطاعت از امر ولی می توان کارهای بزرگی انجام داد.

یکتا با بیان این‌که بعثت انقلاب، چهل سالگی انقلاب است، اظهار داشت: دشمنان برای این بعثت برنامه‌ریزی کرده‌ و به دنبال جلوگیری و ایجاد مانع در مسیر انفجار انقلابی هستند و فشارهای آنها نیز به همین خاطر است و سخنان رهبر انقلاب و تحولات اخیر نیز نشان می‌دهد که دشمن به سختی از این انفجار انقلابی ترسیده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: علی‌رغم همه این فشارها خبرهای خوبی در راه است، اما باید مواظب بود، کسانی که به ظاهر در خط هستند، در روز واقعه از خط جا نمانند، از این رو باید زمان شناس بوده و به وعده الهی امیدوارم باشیم.

این رزمنده و راوی دفاع مقدس تأکید کرد: بسیجی واقعی باید به اندازه‌ای فعال باشد که به جای خواب از خستگی بی‌هوش شود.

وی نقش هیأتی‌ها در ایجاد آرامش برای مردم را این‌گونه بیان کرد: با وجود همه این سختی‌ها و فشارهای دشمن، مردم باید لذت این انقلاب را بچشند و در این میان هیأتی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، در این جنبش و نهضت باید به عنوان یک حرکت در جنگ نامتقارن عمل کرد، بنابراین آمادگی برای این عرصه ضروری است.

یکتا در پایان بیان کرد: مردم برای حل مسایل و مشکلات قطعا آماده بوده و باور دارند که این مسایل به دست کسی حل نمی شود، اما اگر از سوی مذهبی‌ها سازماندهی انجام می‌شد، یقینا خداوند نیز حامی آنها خواهد بود و مشکلات نیز رفع خواهد شد. /۸۷۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات