۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۷۴۸۱۳
جانشین فرمانده بسیج وزارت نیرو:

مبلغان روش‌های صرفه جویی منابع را در کشور تبلیغ کنند

جانشین فرمانده بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه مبلغان روش‌های صرفه جویی منابع را در کشور تبلیغ کنند، گفت: امسال ۳۳ میلیون نفر با کمبود آب در کشور روبرو شدند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قادر خانی زاده جانشین فرمانده بسیج وزارت نیرو، امروز در کارگاه توانمندسازی مبلغات سنتی و حوزوی که با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) استان تهران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در حسینه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: کشور ما به لحاظ اقلیمی در زمره اقلیم‌های خشک و نیمه خشک قرار دارد.

وی افزود: ما امسال با ده برابر کاهش منابع آبی روبرو هستیم که این آمار 7 برابر کمتر از آمار جهانی است از این رو ما با بحران شدید کم آبی روبرو هستیم.

خانی زاده با تاکید براینکه فرهنگ مصرف باید در ایران متحول شود، ابراز کرد: متاسفانه ما در زمینه فرهنگ مصرف منابع موفق نبودیم و جامعه‌ای پر مصرف هستیم، امسال در کشور ایران 33 میلیون نفر با کم آبی دست و پنجه نرم کردند. راه حل این مشکل تغییر الگوی مصرف و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه منابع است.

جانشین فرمانده بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه بحران یک واژه غریب و ناشناخته‌ای نیست و با واقعیت کنونی همخوانی دارد، اظهار داشت: بحران کنونی به ما نشان می‌دهد که ما فرصت مقابله با آن را نداریم اما می‌توانیم خودمان را با منابع کنونی تطبیق دهیم.

وی افزود: مبلغان و مبلغات دینی تلاش کنند در کنار شعار و الگو‌های اسلامی به تبلیغ مصرف بهینه منابع نیز توجه کنند تا کمتر شاهد رشد حاشیه نشینی در شهرها باشیم.

خانی زاده تریبون نماز جمعه و مساجد را بهترین راهکار برای اصلاح فرهنگ مصرف منابعی همچون آب دانست و گفت: 90 درصد منابع ما صرف مصارف کشاورزی می‌شود که برای صرفه جویی لازم است آبیاری سنتی به آبیاری مدرن ارتقا یابد.

جانشین فرمانده بسیج وزارت نیرو در پایان ادامه داد: از سردار غیب‌پرور درخواست شده از ظرفیت اقشار 22 گانه بسیج برای اشاعه و ترویج مصرف درست آب در سراسر کشور استفاده شود، امید که با این اقدام یک خیزش ملی برای مصرف آب صورت بپذیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات