۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۷۴۸۰۱
در قم برگزار شد؛

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم تیپ زینبیون

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید «جمال حسین» از شهدای مدافع حرم تیپ زینبیون عصر امروز در قم برگزار شد.
تشییع شهید مدافع حرم زینبیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهدای مدافع حرم عاشورایی‌ترین شهدای عصر حاضر هستند یعنی شهدای مدافع حرم شاگردان ممتاز مکتب امام حسین(ع) بوده و با بصیرتی تمام، دین خدا و نایب امام عصر(عج) را یاری کردند. 

مقام معظم رهبری در دیداری که با خانواده شهدای مدافع حرم داشتند، خطاب به آن‌ها فرمودند:«حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند: یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند... امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند. امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت، این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود».

بر پایه این گزارش، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید «جمال حسین» از شهدای مدافع حرم تیپ زینبیون عصر امروز در قم برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم ابتدا از مسجد امام حسن عسکری(ع) با حضور پرشور مردم شهید پرور و شریف شهر مقدس قم به سوی آستان ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع شد.

پس از ورورد این پیکر پاک به حرم مطهر بانوی کرامت(س)، نماز میت بر آن اقامه شده و پس از وداع با این آستان مقدس به بهشت معصومه(س) برای تدفین انتقال داده شد.

مردم شریف و شهیدپرور قم قبل از مراسم تدفین به روضه خوانی مداحی پرداختند و از درگاه ایزدمنان درخواست کردند تا روح منور این شهید مدافع حرم را با سرور و سالار شهیدان سیدالشهدا(ع) محشور کند.

گفتنی است، پیکر پاک این شهید مدافع حرم در قطعه ۳۱ شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) به خاک سپرده خواهد شد./۸۴۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات