۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۴۷۷۵

بازداشت ۱۳ عضو «اخوان المسلمین» در مصر

هم‌زمان با پنجمین سالروز کشتار هواداران «محمد مرسی» در دو میدان رابعه العدویه و النهضه، وزارت کشور مصر از بازداشت ۱۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین به اتهام تحریک برای تظاهرات و هرج‌ومرج خبر داد.
جمعیت اخوان المسلمین

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت کشور مصر اعلام کرد، شش نفر از اعضای اخوان‌المسلمین در الجیزه و هفت عضو دیگر این گروه در استان البحیره بازداشت شدند.

در بیانیه‌ای که وزارت کشور مصر صادر کرده آمده است که شش عضو نخست اهل استان سوهاج بوده‌اند و هفت نفر دیگر در یک دستگاه اتوبوس در البحیره دیدار کرده و در آنجا بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دستگاه‌های امنیتی مصر مدعی شده‌اند که افراد بازداشت‌شده، قصد برگزاری نشستی با هدف طراحی برای شایعه‌پراکنی به منظور تحریک شهروندان به تظاهرات و ایجاد هرج و مرج داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، مقادیری اسناد، لپ‌تاپ و گوشی همراه حاوی طرح‌های این افراد و مبالغ مالی از این افراد کشف و ضبط شده است.

۱۴ آگوست ۲۰۱۳ ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت این کشور به هواداران مرسی که در اعتراض به عزل وی از قدرت در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند، حمله کرد که در نتیجه آن ۶۳۲ نفر کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

السیسی ۲۶ جولای با قانون مصونیت فرماندهان نظامی در برابر هر گونه محاکمه و بازجویی در خصوص حوادث مربوط به برهه زمانی ۳ جولای ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۶ موافقت کرد.

پارلمان مصر نیز به قانون مصونیت فرماندهان ارتش از تعقیب قضایی در آینده در خصوص حوادث خونین مربوط به قبل و بعد از عزل «محمد مرسی» رأی مثبت داد.

طبق این قانون، اجرای هر گونه تحقیقات یا انجام هرگونه اقدام قضایی علیه افسران ارشد ارتش به دلیل ارتکاب هرگونه اقدام یا عملیاتی در برهه زمانی سوم جولای ۲۰۱۳ (عزل مرسی) تا آغاز فعالیت پارلمان فعلی، جایز نیست مگر اینکه با اجازه شورای عالی نیروهای مسلح صورت گیرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات