۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۴۷۷۴
حجت الاسلام سیدیان:

رونق علمی نیازمند نشاط علمی است

مدیر مدرسه علمیه برادران نورآباد بر ضرورت رونق علمی و نشاط علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: رونق علمی نیازمند نشاط علمی است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام فرزاد سیدیان، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به ضرورت رونق علمی در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: این مهم با توجه به رسات طلبه در جامعه امری ضروری است.

وی فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ تحقیق و پژوهش و تقویت فرهنگ مباحثه در جمع طلبه ها از موارد ضروری برای تحقق رونق علمی در مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: جذب طلبه با استعداد و علاقه مند در رونق علمی بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام سیدیان در ادامه با بیان اینکه ایجاد نشاط علمی لازمه ارتقای رونق علمی است، خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت های علمی، تحقیقی و درسی باید بحث نشاط و شادابی طلاب در حوزه توجه شود.

وی تأکید کرد: در زمینه ورزشی و کلاس های علمی و تحقیقاتی و اردوهای طلاب باید برنامه ریزی منسجم تری صورت گیرد و برای ارتقا و تقویت روحیه شاد طلبه باید برنامه ریزی کرد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد در ادامه یادآور شد: حضور استاد با نشاط، شاد و با ذوق و علاقه در کلاس درس از دیگر مواردی است که می تواند در نشاط علمی و شادابی طلاب نقش آفرین باشد.

وی تبیین هدف بین طلاب از مسیر طلبگی و تحصیل در این راه و حس مطالبه گری اساتید حوزه را از دیگر مواردی عنوان کرد که در ایجاد نشاط علمی و رونق علمی مؤثر است.

تلاش و پشتکار رمز موفقیت طلبه است

حجت الاسلام سیدیان در ادامه بیان کرد: طلاب برای موفقیت در مسیر طلبگی همواره باید هدفمند و با علاقه این مسیر را انتخاب کنند و در این راه از بزرگان حوزه الگو بگیرند.

وی اظهار داشت: طلبه موفق کسی است که نظم، پشتکار و برنامه ریزی داشته باشد، مطالعه در طول روز را فراموش نکند و حتی برای خوابیدن خود نیز برنامه ریزی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه برادران نورآباد افزود: طلبه ای که برای خدا درس بخواند و در مسیر طلبگی همواره برای کسب رضای خدا قدم بردارد، موفق است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات