۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۷۵۷
با هدف ارتقای سواد رسانه ای طلاب؛

نشست تخصصی آسیب شناسی فضای مجازی برگزار شد

نشست تخصصی آسیب شناسی فضای مجازی ویژه طلاب و ائمه جماعات به همت ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد.
نشست تخصصی آسیب شناسی فضای مجازی در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمد فروهر، مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، امروز در نشست تخصصی آسیب شناسی فضای مجازی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به آسیب های موجود در فضای سایبری، گفت: پدران و مادران باید فضای امنی برای ورود فرزندان خود به فضای مجازی ایجاد کنند، تا از گزند و آسیب های موجود آن دور باشند.

وی با اشاره به لزوم آموزش والدین نسبت به مبانی فضای مجازی، تصریح کرد: پدر و مادرها از ترفندهای فضای مجازی آگاه شده و در حد امکان از مباحث موجود در آن مطلع باشند؛ تا بتوانند فرزندان خود را از آسیب های احتمالی آن حفظ کنند.

حجت الاسلام فروهر در ادامه فضای مجازی را فرصتی برای فعالیت فرهنگی دانست و افزود: امروز دیگر فضای سایبری را نمی توان مجازی نامید؛ چرا که تبدیل به فضایی واقعی شده است، از این رو باید از فرصت های فرهنگی موجود در آن که مخاطبان بسیاری نیز دارد استفاده فراوانی برد.

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با توجه به حضور گسترده نسل جوان این کشور در فضای مجازی، به این سمت هجوم آورده و تمام توطئه ها و نقشه های خود را از این طریق عملیاتی می کنند؛ بنابر این باید توجه خود را نسبت به این فضا بیشتر جمع کنیم.

حجت الاسلام فروهر در ادامه به مباحثی پیرامون نرم افزارها و تهدیدها و فرصت های جدید حوزه فناوری اطلاعات پرداخت و طلاب نیز با طرح سوالاتی پیرامون مباحث نشست؛ به ارایه نکته نظرات خود پرداختند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات