۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۴۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی:

آزادگان نمونه بارز تحمل سختی‌ها در مقابل دشمنان هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه تحمل شکنجه‌های آزادگان در دوران اسارت، کشور را برای چند صد سال بیمه کرده است، گفت: اگر تاکیدات رهبری در حوزه اقتصادی را از ۱۵ سال پیش جدی گرفته بودیم امروز دچار این مشکلات نبودیم.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار جمعی از آزادگان استان کرمان به‌مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با وی با بیان اینکه حضور در جمع آزادگان سراسر معنویت است اظهارداشت: خدا به مصداق قرآن کریم در کمین‌گاه است و همه اعمال انسان‌ها ثبت و ضبط می‌شود و در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم.

وی با اشاره به اینکه انسان‌هایی هستند که در زمان حاضر شدن در پیشگاه خداوند بسیار تاسف می‌خورند چرا که می‌توانست انسان خوبی باشند اما خوب عمل نکرد افزود: آزادگان با وجود دست عنایت خداوند اسارت سخت و دشوار همراه با شکنجه‌های رژیم بعث را پرافتخار پشت سر گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه آزادگان حجت خدا بر مردم هستند و نشان دادند که برای خدا می‌شود سختی‌ها را تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد گفت: قرار نیست خداوند عالم هستی را مدیریت اجباری کند.

وی با اشاره به اینکه در محضر خدا هر چه هست، خیر و خوبی است اما مدیریت عالم در اختیار خود انسان است بیان کرد: انسان است که انتخاب می‌کند در مسیر خوب و یا بد حرکت کند و خداوند تمام انسان‌ها را در هر سطحی امتحان می‌کند و باید مراقبت کنیم که از امتحان الهی سرافراز بیرون بیائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه آزادگان از امتحان سخت الهی سربلند بیرون آمدند و با امید آرمان‌های انقلاب اسلامی را پاس داشته و راه همرزمان شهیدشان را ادامه دادند افزود: هر چند در این مدت اسارت بر شما سخت گذشت و روح و روان شما را مورد آزار و اذیت قرار دادند اما بر همه آنهایی که آزاد بودند و تفریح و خوشگذرانی می‌کردند هم گذشت اما این اسارت از آن آزادی در پیشگاه خداوند بهتر و آزادنه‌تر بود.

وی با اشاره به اینکه نکته مهمی که در تاریخ هم وجود دارد این است که هیچ قومی سرنوشتش تغییر نمی‌کند مگر اینکه خودشان بخواهند و ملتی عزیز می‌شود که وحدت و انسجام داشته باشد گفت: آزادگان اراده و ایمانی قوی داشتند که در زیر شکنجه‌های سخت حاضر به توهین به امام نشدند در حالی که از خود امام(ره) استفتاء می‌شد که ما شکنجه شویم یا توهین کنیم امام می‌فرمود توهین کنید اما شلاق نخورید.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز دشمن با ما وارد جنگ نمی‌شود دلیل آن است که تحمل سختی شما آزادگان را دیده است و می‌داند ایرانی‌ها تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب خود هستند بیان کرد: تحمل شکنجه‌های آزادگان در دوران اسارت، کشور را برای چند صد سال بیمه کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن جرات حمله به کشور را از این بابت ندارد و به‌همین دلیل است که مقام معظم رهبری روز گذشته فرمود جنگی راه‌اندازی نمی‌شود تصریح کرد: دشمن انواع و اقسام توطئه‌ها را علیه کشور راه‌اندازی کرد اما با شکست روبه‌رو شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه امروز مدافعان حرم از جنس آزادگان و شهدا هستند و به دشمن نشان دادند که در راه شهدا و آزادگان پای انقلاب و ولایت هستند افزود: انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی بود و تحول از درون انجام شد و گرنه امام(ره) یک قبضه اسلحه هم نداشت و ارتش زمان طاغوت هم سلاح خود را تقدیم کرد.

وی با اشاره  به اینکه در زمان ظهور امام زمان(عج) هم همین‌گونه است که دنیا آنچنان از درون آماده و تحت تاثیر امام زمان(عج) قرار می‌گیرد که هیچ سلاحی استفاده نمی‌شود گفت: البته در صحنه عمل باید دشمن را بسیار جدی گرفت و برای همین است که رهبری حدود 15 سال است که مباحث اقتصادی را مطرح می‌کنند و اگر از آن روز جدی گرفته بودیم امروز دچار مشکلات نبودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه جای تاسف است که در حکومت اسلامی افرادی احتکار کرده و حق برادر و خواهر مسلمان خود را تضییع می‌کنند بیان کرد: در چند روز گذشته میلیاردها تومان انبار کالای احتکار کشف شده در حالی که قاضی پرونده قبل از اینکه انبار را پلمب کند با صاحب آن حضوری صحبت کرده و کالایی را درخواست می‌کند و صاحب کالا می‌گوید ندارم و این روزها هم معلوم نیست بیاورم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات