۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۷۴۷۲۲
آیت الله سعیدی:

رفع نیاز محرومان جزء فرهنگ‌های اصیل اسلام و انقلاب است

امام جمعه قم با تاکید بر این که مشارکت در رفع نیاز محرومان از فرهنگ‌های اصیل اسلام و انقلاب است، گفت: دنیای استکبار از مردم و مسؤولان کشورهای مختلف برای تحقق اهداف خود سوءاستفاده می‌کند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه دین اسلام دارای مجموعه معارف به هم پیوسته است، اظهار داشت: اگر به یکی از این معارف خدشه‌ای وارد شود، دیگر معارف دینی نیز مورد تاثیر قرار می‌گیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه بر اساس روایات مختلف روزه بدون پرداخت زکات پذیرفته نیست، عنوان داشت: کارهای معنوی و دینی گاهی در فیزیک جهان و آفرینش هستی تاثیرگذار است؛ همانطور که خداوند معارف دین را به هم پیوسته قرار داده و رابطه خاصی میان آن‌ها قائل شده است، پیوستگی خاصی برای مؤمنان درنظر گرفته و آن‌ها را برادران یکدیگر خوانده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام پرداخت کردن زکات در تداوم حیات و طول عمر افراد تاثیرگذار است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام نیز از مؤمنان به عنوان برادران یکدیگر یاد کردند، تصریح کرد: پیوند مؤمنان زنجیره‌ای و متصل است به همین علت اگر یکی از ما حرکت مثبتی را آغاز کند دیگران نیز باید آن حرکت دنبال کنند تا به مقصد مورد نظر برسند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی کشور را فراگرفته و رهبری به قوای سه‌گانه به صورت ویژه نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه با مفسدان تاکید دارند، کمک‌های مردم به نیازمندان بیشتر شده است و این نشان می‌دهد که مردم با یکدیگر برادر هستند و دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز باید قدردان این مردم باشند.

وی ادامه داد: دنیای استکبار از مردم و مسؤولان کشورهای مختلف برای تحقق اهداف خود سوءاستفاده می‌کند اما تاکنون نتوانسته از مردم و مسؤولان نظام اسلامی سوءاستفاده کند چراکه همانطور که رهبری فرمودند در بدنه و رأس نظام افراد سالم بسیاری فعالیت دارند.

امام‌جمعه قم تاکید کرد: مشارکت در رفع نیاز نیازمندان از فرهنگ‌های اصیل اسلام و انقلاب است اما در فرهنگ غربی مردم دارای نگاه‌های جزیره‌ای هستند./۸۳۷/پ202/ب1

ارسال نظرات