۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۷۴۷۰۴
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین:

دادگاه‌های سیار مبارزه با گران‌فروشی در قزوین تشکیل می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: از فردا در معابر سطح استان دادگاه‌های سیار جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی و گرانفروشی تشکیل و گروه‌های مختلف مستقر می‌شوند.
دادستان قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه هماهنگی تشکیل دادگاه ویژه مفسدین اقتصادی که در سالن جلسات دادسرای استان برگزار شد اظهار داشت: امروز جامعه با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو است که نیازمند تعامل تمام دستگاه‌ها و وحدت حرف و عمل میان دستور دهندگان، عمل‌کنندگان و تصمیم‌گیرندگان هستیم.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند و عینا مشاهده کنند که تمام دستگاه‌ها یکدل و یک زبان در جهت مبارزه با فساد با هم گام برمی‌دارند قطعا زیاده‌خواهان اخلالگر عقب‌نشینی می‌کنند و در این عرصه سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی از روزی که قبول مسئولیت کرده تمام تلاش خود را برای کشف انبارهای احتکار به‌کار برده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: استان قزوین در امر کشف انبار‌های احتکار از استان‌های پیشرو بوده و در این امر انقلابی و جهادی، بسیج و سایر‌ نهادها همراه بوده‌اند که باز هم نیاز است سرعت‌بخشی در بازدیدها و مبارزه را شاهد باشیم.

وی افزود: از مجموع بازرسی‌های پنهان و آشکار از 600 انبار مجاز و تعدادی انبار غیرمجاز در سطح استان 13 انبار احتکار کشف و پلمب شد که این حرکت بی‌شرمانه از دیدگاه دستگاه قضا اخلال در وضعیت اقتصادی بازار است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به انبار‌های مکشوفه عنوان کرد: این 13 انبار با جزئیات کامل شامل انبار لوازم خانگی در آبیک با ارزش بازاری 17 میلیارد تومان، لوازم پزشکی در البرز با ارزش 10 میلیارد تومان، لوازم خانگی در جاده بوئین‌زهرا با ارزش 3 میلیارد ریال، MDF در شهرک صنعتی لیا بوده که به همت سازمان اطلاعات سپاه این انبارها کشف شدند.

وی ادامه داد: انبار دخانیات در قزوین توسط مأموران تعزیرات حکومتی، لوازم خانگی در ایران‌گاز، مواد غذایی و پودر شوینده توسط بازرسان صنعت،معدن وتجارت، لوازم ساختمانی شامل پکیج و رادیاتور در آبیک، مواد غذایی در اقبالیه و مولوی، قطعات خودرو در بوئین زهرا و روغن شوینده و حبوبات در ارداق نیز کشف شد.

دادستان عمومی و انفلاب استان قزوین بیان کرد: در میان تمامی استان‌ها، استان ما آمار قابل‌توجهی در انبار‌های مکشوفه به ویژه انبار‌های غیرمجاز داشته و احتمال اینکه حکم تشکیل دادگاه ویژه صادر شود، وجود دارد چرا که به امر مبارزه با فساد اقتصادی به صورت داخلی پرداخته تا به هدف برداشتن موانع از سر قانون سریع‌تر رسیده و آرامش به سطح جامعه و بازار برگردد.

وی بیان کرد: در حوزه گوشت قرمز و منجمد نیز در چندین روز گذشته، اقداماتی مشترک میان دستگاه قضا و اجرایی صورت گرفت که بنا به دستورات صادره، ورود و خروج دام از استان ممنوع شد چراکه استان قزوین در حوزه دام سبک و سنگین بیش از مصرف داخلی تولید دارد در صورتی‌ که بیش از روزانه 180 تن گوشت به کشور وارد می‌شود و زیبنده نیست که با این وضع گوشت را به خارج کشور صادر کرد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به شبکه گوشت‌های وارداتی نظارت شده در استان قزوین گفت: در طول 45 روز مقدار هزار و 125 تن گوشت  وارد شده است و سوال اینجاست که آیا این میزان واردات بر نرخ گوشت در بازار تائیر گذاشته و مدیریت کرده‌ است؟
 
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در پایان جلسه از تشکیل دادگاه‌های سیار در معابر سطح شهر برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و گران‌فروشی خبر داد و از مردم خواست تمام مشاهدات خود اعم از اخلالگران اقتصادی را به این پایگاه‌ها گزارش دهند تا مسئولان مستقر با اختیارات ویژه‌ای که دارند مفسدان اقتصادی را در لحظه محکوم کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات