۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۴۷۰۳
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

آستانه تحمل افراد در جامعه بالا رود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه کنونی این است که آستانه تحمل افراد بالا برود.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی  شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های جامعه امروز، بالا بردن آستانه تحمل افراد است، افزود: برای این کار می‌توان الگوهای زیادی را معرفی کرد که بی‌شک ارزشمندترین و تاثیرگذارترین الگو در راستای بالا بردن آستانه تحمل افراد، الگو گرفتن از امام هشتم (ع) است.

وی با یادآوری اینکه متاسفانه آستانه تحمل افراد در جامعه کنونی پایین آمده و این را می‌توان به‌عنوان یک بیماری در قرن حاضر تلقی کرد، ادامه داد: با نگاهی به آمار مراجعه‌کنندگان به دادگاه‌ها می‌توان به این مهم پی برد که امروز آستانه مردم به شدت پایین آمده و متاسفانه مراجعه چند برابر مردم برخی از استان‌ها به دادگاه‌ها حاکی از آن است که با خطر جدی در این زمینه مواجه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه همه امامان معصوم ما در اوج مهربانی قرار دارند اما امام هشتم که امروز نیازمند الگوگیری از این امام همام برای برون‌رفت از بیماری قرن هستیم، به امام رئوف شهره بودند، تصریح کرد: بی‌شک، امام رضا (ع) را باید نمونه بارز، عینی و عملی مکتب اسلام دانست و خرسندیم که این جشنواره نیز در راستای معرفی سیره علمی و عملی این امام همام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) در شجاعت، علم، حلم، سخاوت، انصاف، ایثار، نوع‌دوستی و ... در اوج قرار دارند و الگوگیری از آن‌ها برای نجات جامعه از گرفتاری‌هایی که امروز دچار آن شده است، یک ضرورت به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: متاسفانه امروز باید به دنبال برون‌رفت از مشکلی به نام پایین بودن آستانه تحمل افراد در جامعه باشیم؛ چرا که درگیری‌ها در این حوزه بیش از گذشته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان همچنین از زبان ترکی آذری به عنوان زبانی ریشه‌دار که داری قاعده و اصول است یاد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه معتقدیم زبان ترکی باکو دارای چارچوب خاص خود است، اما باید سعی کنیم در آثاری که به این جشنواره رسیده و ارائه می‌شود، زبان ترکی باکو گنجانده نشود.

منبع: مهر

ارسال نظرات