۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۷۴۶۹۹
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

باید از فرصت حج به عنوان رسانه ای بین المللی بهره گرفت

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ظرفیت رسانه ای حج و سرزمین وحی گفت: شبهه زدایی از دین و رفع اسلام هراسی دوموضوع اساسی است که می توان ازظرفیت عظیم حج برای روشنگری بیشترجهان اسلام استفاده کرد.
حجت الاسلام قاضی عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در نشست تخصصی حج، رسانه و فضای مجازی که در مکه مکرمه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ظرفیت مهم حج که خود یک رسانه است، گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه اسلام و وحدت مسلمین استفاده کرد.

وی با اشاره به آیه «إن أول بیت وضع للناس للذی ببکة مبارکا وهدى للعالمین» گفت: خدای متعال از ابتدا حج را وسیله هدایت مردم قرار داده است، تا پیام اسلام از همین سرزمین به سراسر جهان اطلاع رسانی شود. امیرالحاج ایران با اشاره به روش های تبلیغی پیامبر(ص) برای گسترش اسلام قبل و بعد از رسالت گفت: آن زمان که شبکه اطلاع رسانی به شکل کنونی نبود، آن حضرت پس از بعثت، از فضای منا استفاده تبلیغی می کرد و درسفرحج ودرصحرای منا با حضور در تک تک خیمه ها با مردم حاضر در منا گفتگو و آنان را به اسلام دعوت کرد.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) هم وصیت کرده بودند که بعد از رحلتشان به مدت ده سال در منا برای ایشان عزاداری کنند. حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: امروز باوجود دستگاههای پیشرفته رسانه ای و حضور نمایندگان همه کشورها درحج بدون هزینه دولتها، می توان از این اجتماع مردمی برای معرفت افزایی، پیشبرد اهداف دینی و کمک به حل بحران های موجود جهان اسلام  بهره برد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به ظرفیت رسانه ای حج و سرزمین وحی گفت: شبهه زدایی از دین و رفع اسلام هراسی دوموضوع اساسی است که می توان ازظرفیت عظیم حج برای روشنگری بیشترجهان اسلام استفاده کرد. من بارها اعلام کرده ام که رهبران ما همیشه معتقد بوده و هستند که در حج نباید مسائل اختلافی مطرح شود و همه باید به وحدت مسلمانان بیاندیشند.

وی معرفی اماکن تاریخی و اسلامی درسرزمین وحی و آشنایی مسلمانان از احوال و آداب و رسوم یکدیگر را از دیگر ظرفیتهای قابل استفاده درحج خواند وافزود: حقیقتاً می طلبد که ما در رابطه با حج به عنوان یک رسانه بزرگ، نگاهی درست و بین المللی داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در حج با اشاره به انتشار حدود 1400 اثر مکتوب برای امرآموزش حج و تولید فیلم و انیمیشن و مستند از حج، از کارشناسان رسانه و فضای مجازی خواست به شکل عمیق تری به بحث رسانه و حج ورود و راهکارهای جدید ارائه کنند.

در این نشست شماری از مسئولان و کارشناسان رسانه و فضای مجازی نظریات خود را درخصوص چگونگی تعامل بهتر رسانه با مردم در موضوع حج بیان کردند./۱۳۳۰/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات