۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۷۴۶۵۳

یکی از مقامات انگلیسی «قانون کشور یهود» و کشتار صدها فلسطینی معترض را محکوم کرد

رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان قانون کشور یهود و اقدام رژیم صهیونیستی در کشتار ۱۶۰ معترض فلسطینی را طی ماه‌های اخیر محکوم کرد.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس «قانون کشور یهود» را محکوم کرد.

 کوربین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت «قانون کشور یهود که تحت ضمانت دولت نتانیاهو است، تبعیض علیه اقلیت فلسطینی در اسرائیل است».

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس افزود در کنار ده‌ها هزار شهروند عرب و یهودی در سرزمین‌های اشغالی که برای حقوق برابر در تل‌آویو تجمع کردند، می‌ایستد. 

این اظهارات کوربین بعد از آن بیان شد که «بنیامین نتانیاهو »نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حضور کوربین در مراسم یادبود «کشتار مونیخ» در تونس اعتراض کرد. 

سایت شبکه خبری بی.بی.سی نوشت، نتانیاهو گفته است آقای کوربین لایق محکومیت صریح برای شرکت در این مراسم است. کوربین در پاسخ گفت که ادعاهای نتانیاهو درباره اقدام وی، غلط است. 

این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از آن بیان شد که روزنامه انگلیسی «دیلی میل» با انتشار عکسی از کوربین وی را در سال ۲۰۱۴ در حال ادای احترام به کشته‌شدگان مراسم یادبود مونیخ نشان داد. 

کوربین در واکنش به این اظهارات نتانیاهو در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، «آنچه لایق محکومیت صریح است، کشتار بیش از ۱۶۰ معترض فلسطینی در غزه به دست نیروهای اسرائیلی شامل ده‌ها کودک، از ماه مارس است». 

«کشتار مونیخ» عملیات گروگان‌گیری ورزشکاران اعزامی از سوی رژیم صهیونیستی به المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بود و سازمان فلسطینی «سپتامبر سیاه» که ده‌ها سال کشورشان مورد اشغال و تجاوز صهیونیست‌ها بود، این عملیات را انجام داد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات