۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۶۵۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

حضور ۴۵۰ نفر در مسابقات قرآنی دانشجویان کشور در تبریز، موفقیت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور سراسری و تغییر در فرمانداری تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامرضا کیانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از آغاز بیست ‌وششمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ‌ای کشور با محوریت قرآن و عترت در تبریز خبر داد و اظهار داشت: در این جشنواره ۴۵۰ دانشجوی دختر و پسر از ۷۳ مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی افزود: این مسابقات در ۲۶ رشته در ۴ بخش کتبی، شفاهی، هنری و فناوری اطلاعات به مدت سه روز برگزار می شود که مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات روز چهارشنبه با معرفی نفرات برتر برگزار می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به رشته های این مسابقات عنوان کرد: مسابقات قرآنی دانشجویان فنی و حرفه ای کشور در تبریز در رشته‌ های قرائت قرآن کریم (تحقیق، ترتیل)، رشته ‌های حفظ قرآن کریم، اذان، دعا خوانی، طراحی پوستر، خوشنویسی، شعر، عکاسی، معرق و منبت کاری، نقاشی، نرم افزارهای کامپیوتری و شبکه‌ های مجازی است.

موفقیت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور سراسری

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گزارشی از خدمات این نهاد به دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت ارائه کرد و گفت: پنج نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با قبولی در کنکور سراسری سال جاری رتبه‌های زیر هزار کسب کردند.

ابراهیم جعفری گفت: این دانش آموزان ساکن شهرستانهای ملکان، کلیبر و هریس هستند و از گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور سراسری شرکت کرده بودند. اکنون ۱۲ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این تعداد پنج هزار و ۳۸۳ نفر در مقطع متوسطه و بقیه در مقطع ابتدائی تحصیل می کنند.

وی با اعلام اینکه هزار و ۱۵۰ دانشجوی تحت حمایت این نهاد از خدمات تحصیلی بهره‌مند هستند، گفت: دانشجویان تحت حمایت این نهاد در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ دانشجو در مقطع دکترا، ۶۰ دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد و ۷۳۳ دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، افزود: کمیته امداد با حمایت از دانشجویان نیازمند تلاش می کند مسیر موفقیت آنها را برای دستیابی به مدارج عالی علمی و تحصیلی هموار کند.

تغییر در فرمانداری تبریز

در نشست شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور شهرتی فر، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و استادرحیمی، مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل شد، طی حکمی از سوی استاندار آذربایجان شرقی به پیشنهاد فرماندار تبریز صادر بابک رضی منش به عنوان معاون امور عمرانی فرمانداری تبریز منصوب شد.

در این جلسه از تلاش های احمد اسدی در دوران تصدی معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قدردانی به عمل آمد. بر اساس ابلاغ وزارت کشور، در چارت سازمانی فرمانداری تبریز پست معاون برنامه ریزی و امور عمرانی، به 2 معاونت مجزا تغییر پیدا کرده است.

برگزاری همایش بین المللی «راه ابریشم» در مرند

رضازاده، بهره بردار کاروانسرای یام نیز تاکید کرد: مرند از ظرفیت گردشگری جاده بین المللی تبریز – مرند – بازرگان نتوانسته استفاده کند. با این حال همایش بین المللی «راه ابریشم» آبان ماه امسال با حضور ۳۰۰ میهمان خارجی در کاروانسرای یام برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرام ناظری هفته گذشته چندین روز میهمان کاروانسرای یام در شهرستان مرند بود و چنین میهمانان ویژه ای بسیار از فضای این کاروانسرا استقبال می کنند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات