۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۷۴۶۳۱
امام جمعه تبریز:

القای تفکر ناکارآمدی نظام مهم‌ترین توطئه دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر این‌که ارتقای فعالیت‌های فرهنگی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است، گفت: القای تفکر ناکارآمدی نظام از جمله توطئه های دشمنان است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در تبریز، با تأکید بر این‌که نسل جوان جامعه مدافع حریم ولایت و ادامه دهنده راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: نسل جوان کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی درخشان ظاهر شده است.

وی با بیان این‌که خلاقیت، ابتکار عمل، جذابیت و نوآوری لازمه موفقیت در عرصه های فرهنگی و هنری است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد نقش‌آفرینی جوانان فعال فرهنگی در عرصه‌های دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم، باید دانست که حمایت از چنین حرکت‌هایی مایه دلگرمی فعالان جوان است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است، گفت: از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی ترویج معارف قرآنی است که در این راستا باید ابتدا کلام الله وحی را خوب بفهمیم تا مقدمه ‌ای برای عمل به قرآن در سطوح فردی و اجتماعی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توطئه های ضداسلامی دشمنان تنها در عرصه های فرهنگی خلاصه نمی شود، اظهار داشت: القای تفکر ناکارآمدی نظام با دستاویز قرار دادن نوسانات و التهابات ارزی از جمله توطئه های دشمنان جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی حقیقتی غیر قابل کتمان است، اما در این وضعیت دشمن تلاش دارد نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد و به التهابات اقتصادی با تأکید بر کلید واژه تحریم‌های کمرشکن دامن می زند تا این‌گونه جلوه دهد که به دلیل تحریم و خروج آمریکا از برجام، اوضاع اقتصادی ایران وخیم ‌تر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: دولت آمریکا بعد از خروج برجام؛ حتی میان متحدان غربی خود نیز تنها ماندند، هیچ یک از سران این کشورها رفتارهای آمریکا را نمی‌پسندند، اما ما نیز باید در داخل مقابل هجمه‌های اقتصادی دشمن ایستادگی کرده و با اقتصاد مقاومتی توطئه امروز دشمن را خنثی کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی با بزرگ نمایی آثار تحریم ها در صدد القای فضای یأس و ناامیدی نسبت به آینده کشور هستند تا بعدها با هجمه های فرهنگی به خاکریزهای اعتقادی حمله کنند، اما باید قشر فرهیخته دانشگاهی و حوزوی آگاه به توطئه های دشمن باشند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات