۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۷۴۶۲۸
مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما:

روحانیت نقش مهمی در تمامی دوره ­های تاریخی کشور داشته است

مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما با تاکید بر نقش روحانیت و طلاب در تمامی دوره ­های تاریخی کشور، اشاره کرد که روحانیان و طلاب نقش موثری در کنترل فضای فرهنگی و اجتماعی کشور دارند و امروز باید تلاش شود که این میزان تاثیرگذاری به میزان خود در قبل انقلاب برگردد.
رنجبران

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدحسین رنجبران در هشتمین نشست دوره آموزشی-مهارتی سواد رسانه ­ای "خط انقلاب" که با موضوع مصاحبه و مهارت­های گفتگو برگزار شد، یکی از نیازهای فعلی کشور را نیروهای رسانه­ای خبره دانست و تاکید کرد که باید کوششی جدی در این راستا و برای تقویت بدنه رسانه­ای کشور انجام شود.

وی با وام گرفتن از بیانات مقام معظم رهبری گفت پازل دشمن پهن است و ما باید با زیرکی و دانش لازم حرکات­مان را تنظیم کنیم.

رنجبران با اشاره به اینکه مصاحبه و گفتگو، مهمترین اساس تهیه خبر و آگاهی­ بخشی رسانه­ای است، تصریح کرد: کسی که گام در وادی خبر و خبرنویسی می­گذارد باید مهارت لازم در زمینه گفتگو را داشته باشد و با آگاهی کامل از حقوق خود و حقوق فردی که با آن مصاحبه می­کند، وظیفه­ اش که همان شفاف ­سازی و آگاه کردن مردم از اوضاع و پیرامون خود است را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

رنجبران که خود سال­هاست در حوزه خبر و رسانه فعال است و می­توان از آن به عنوان یکی از موفق­ترین چهر­­ه­ ها در زمینه خبر و مصاحبه نام برد، در جمع طلاب علاقه­مند به حوزه رسانه، گفتگو را ابزار اولیه خبرنگاری نامید و بیست و یک مورد از مهم­ترین اصول مصاحبه و گفتگو را تشریح کرد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر و با توجه به فضای موجود و جنگ رسانه­ای که در آن قرار داریم، به مقدار و میزان لازم، نیروهای آموزش دیده نداریم و هرچقدر بتوانیم به گسترش این فضا کمک کنیم، به نفع جریان انقلاب و به نفع فضای اجتماعی و فرهنگی کشور است.

رنجبران با تاکید بر لزوم دوره­های آموزش رسانه­ای گفت: طرح خط انقلاب طرحی مبتکرانه است و هرچقدر ما این نیروها را در فضای رسمی و غیر رسمی تربیت کنیم به نفع نظام خواهد بود./۸۶۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات