۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۷۴۶۱۷
حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی تأکید کرد؛

تبلیغ بین الملل نیازمند تمرکز بر آموزه های قرآنی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان کرد: به دلیل اعتقاد مردم به قرآن کریم می‌توان این معجزه الهی را معبر و راهبردی برای انتقال ظرفیت‌های فکری و معارفی قرار داد و همین نقطه، محور وحدت ما با جهان اسلام است.
استراتژی چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم استان قم

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن احمدی شاهرختی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به استراتژی لازم برای ابلاغ آموزه‌های اسلامی به دیگر جوامع بیان کرد: در این راهبرد یک استراتژی وجود دارد و آن رساندن و انتقال کلام معصومین(ع) به خارج با استراتژی ناظر به جهان اسلام و بر اساس فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌ مفاهیم و به صورت شکلی در زمینه قرائت و مانند آن است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی با بیان این‌که ما نسبت به خیلی از کشورها در مباحث و مفاهیم تفسیری دست برتر را داریم، گفت: تمامی مبانی و نکاتی که در مکتب اهل بیت طاهرین(ع) مطرح می‌شود، در این قالب می‌توان عرضه کرد و ذهن مخاطب با این مباحث مقابله نمی‌کند، زیرا معتقد به قرآن است.

معبری برای انتقال ظرفیت‌های معارفی

وی افزود: به دلیل اعتقاد مردم به قرآن کریم می‌توان این معجزه الهی را معبر و راهبردی برای انتقال ظرفیت‌های فکری و معارفی قرار داد و همین نقطه، محور وحدت ما با جهان اسلام است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی عدم تمرکز مسلمانان بر قرآن به عنوان محور فکری را دلیل مشکلات موجود و تبلیغات علیه دین اسلام دانست و اظهار داشت: مشکلاتی که با جهان اسلام وجود دارد، از قبیل پیدایش داعش از درون آن و مشکلاتی که از این دست برای جهان اسلام پیش می‌آید، به دلیل عدم توجه و تمرکز ما بر یک محور فکری یعنی قرآن است.

جامعیت سخنان اهل‌بیت

وی تأکید کرد: اگر ما دقت کنیم، هیچ مسأله‌ای در هیچ بُعدی وجود ندارد که اهل بیت‌ گرامی (ع) درباره آن سخن گفته باشند، جز این‌که در آن زمینه آیاتی وجود داشته باشد، بنابراین ضروری است که کلام ائمه طاهرین(ع) مبنا قرار گیرند، در این صورت می‌توان نامی از هیج مکتبی ذکر نکرد و بدون هیچ حساسیتی کار خود را انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی با بیان این‌که ائمه طاهرین(ع) کلام خلاف قرآن را از حیز انتفاع خارج دانسته‌اند، گفت: خود اهل بیت طاهرین(ع) هم این راهبرد را به ما گوشزد کرده‌ که حتی اگر سخنی از ما به شما رسید، آن را بر قرآن عرضه کرده و خلاف آن بود، « فاضربوه علی الجدار » یعنی آن را به دیوار بکوبید./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات