۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۵۷۹

همایش آزادگان استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان هزار و ۲۸۴ آزاده دارد گفت: همایش آزادگان استان کرمان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن در ماهان برگزار می‌شود.
آزادگان

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در دیدار جمعی از آزادگان استان کرمان به‌مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: هنوز لذت آزادی آزادگان پای دندان است و مردم استقبال بسیار باشکوهی از ورود آزادگان به میهن اسلامی انجام دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از برگزاری همایش آزادگان استان کرمان خبر داد و افزود: این همایش به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن در روز پنجشنبه 25 مردادماه در ماهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزادگان کشور بیش از 70 تشکل قرآنی دارند بیان کرد: در استان کرمان نیز این تشکل‌ها وجود دارد و آزادگان ما در انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در سطح استان مشارکت داشته و فعال هستند.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه آزادگان ما هنوز هم بدون عنوان در مسیر خدمت به نظام و رهبر انقلاب فعال هستند بیان کرد: دلیل این فعالیت‌ها و حضور در عرصه‌های مختلف چون فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هم به واسطه علاقمندی زیاد آنها به انقلاب اسلامی و ولایت است.

وی با بیان اینکه آزادگان ما در دوران اسارت خود، رژیم سخت بعث عراق را تجربه کردند و سختی‌های زیادی را زیر بار شکنجه دشمن متحمل شدند گفت: آزادگان ما در زمان ورود به میهن اسلامی بر خاک کشور برای نعمت آزادی بوسه زدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه 42 هزار و 794 نفر آزاده در سراسر کشور وجود دارد که 80 درصد آنها مجروح بوده و به اسارت دشمن درآمدند افزود: حدود 5 هزار نفر از آزادگان ما در سال‌های گذشته بر اثر آثار جراحت و شکنجه به رحمت خدا رفتند و البته تعدادی از اسرا هم در همان دوران اسارت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه استان کرمان هزار و 284 آزاده دارد که متاسفانه تاکنون 218 نفر از آزادگان استان کرمان به رحمت خدا رفتند گفت: شهید شهسواری از آزادگان شاخص استان کرمان است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات