۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۷۴۵۴۴

تأکید آیت الله سبحانی بر بهره‌برداری حداکثری از مساجد

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر بهره‌برداری حداکثری از مساجد، گفت: مسجدی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه بنا نهاد از یک سو محلی برای اقامه نماز بود و از سوی دیگر مرکزی برای مسائل آموزشی، فرهنگی و سخنرانی بود.
مراسم کلنگ زنی مسجد و مجتمع فرهنگی بنی هاشم با حضور حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت امیر مؤمنان علی(ع) و فاطمه الزهرا(س)، آیین کلنگزنی مسجد و مجتمع فرهنگی بنیهاشم با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصامالدین قوامی امام جمعه پردیسان و جمعی از مسؤولان استانی در پردیسان قم برگزار شد.

حضرت آیتالله سبحانی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به  به هجرت پیامبر اکرم(ص) در سال سیزدهم بعثت اشاره کرد و اظهار داشت: رسول خدا(ص) نخستین کاری که پس از هجرت به مدینه انجام داد، اقامه نماز جمعه بود و پس از آن نیز بلافاصله اقدام به ساخت بنایی با عنوان مسجد کرد.

این مرجع تقلید افزود: اینکه رسول خدا(ص) پس از ورود به مدینه بلافاصله مسجدی را احداث کرد، نشانگر آن است که بزرگترین وظیفه رسالت، احداث مسجد برای مؤمنان و مؤمنات است.

وی با تأکید بر بهرهبرداری حداکثری از مساجد، ابراز داشت: مسجدی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه بنا نهاد از یک سو محلی برای اقامه نماز بود و از سوی دیگر مرکزی برای مسائل آموزشی، فرهنگی و سخنرانی بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با خطاب به مسؤولان مسجد و مجتمع فرهنگی بنی‌هاشم، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشند که قسمتی از محل تعبیه شده برای ساخت و ساز، به مسجد اختصاص دارد و قسمت دیگری نیز مختص مسائل فرهنگی است.

وی ادامه داد: بنابراین مسؤولان در ساخت مساجد پیش از جاری کردن صیغه مسجد بر زمینی، محدوده مسجد و مجتمع فرهنگی را مشخص کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

حضرت آیت الله سبحانی با قرائت آیه «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ...»، تصریح کرد: هر چند که برای احداث مسجد بنیهاشم بانی وجود دارد اما ساکنین محله نیز تلاش کنند تا در ساخت این مکان عبادی، سهیم باشند.

گفتنی است، مسجد و مجتمع فرهنگی بنی‌هاشم با مساحتی حدود ۲ هزار متر مربع احداث خواهد شد که ۳۰۰ الی ۵۰۰ متر آن به مسجد اختصاص خواهد یافت. /۸۷۸/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات