۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۷۴۵۱۸
ستاد مردمی احیاء امربه معروف و نهی از منکر:

دستگاه قضا قاطعانه و بدون ملاحظه با مفاسد برخورد کند

ستاد مردمی احیاء فریضتین امربه معروف و نهی از منکر در نامه ای به رییس دستگاه قضا خواستار برخورد قاطعانه و بدون ملاحظه قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی شد.
قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری رسا، ستاد مردمی احیاء فریضتین امربه معروف و نهی از منکر در نامه ای به رییس دستگاه قضا خواستار برخورد قاطعانه و بدون ملاحظه قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی شد.

متن نامه به شرح زیر است:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ.

سوره مبارکه مائدة آیه ۵۴

جناب مستطاب، آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه

 سلام علیکم

همگان می دانند که شروع خبرهای شوم فساد کلان در چند سال اخیر پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بوده است.

اولین خبر شوم فساد کلان اقتصادی سالهای اخیر، پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی است. پرونده ای که اگر قوه محترم قضائیه بدون اغماض بدان وارد می شد شاهد بسیاری از اتفاقات تلخ کنونی نبودیم.

متاسفانه برخی ملاحظات موجب شد مفسدین بر روی نرمش قوه قضائیه حساب باز کنند! عمق این فاجعه زمانی بیشتر می شود که نقش چند نفر به ظاهر نماینده ملت، اما در واقع دلال سیاسی_ اقتصادی، در این فساد محوری بود.

فاجعه آمیزتر آنکه، با وجود اطلاع رسانی بجا و به موقع نماینده انقلابی مشهد مقدس در مجلس در این موضوع، حضرت عالی نه تنها به عنوان پشتوانه از این ورود استفاده نکردید، بلکه جای دزد و نگهبان،عوض شد و نماینده انقلابی و حافظ واقعی منافع ملت، با شکایت یکی از متهمین این پرونده، به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد!!!

جناب آقای لاریجانی، کم کاری های خواص جبهه حق، کار را به جایی رسانده که امروز نوک پیکان انتقادات به سمت اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ساحت مقدس امام جامعه را نشانه گرفته است!

ریاست محترم قوه قضائیه ما با کسانی که عامل اصلی فساد را قوه قضائیه می دانند کاملا مخالفیم بلکه در نقطه مقابل معتقدیم اگر خواص جبهه حق، جامعه متدینین و به خصوص جامعه روحانیت با ورود صحیح ، فشار ها را از روی قوه قضائیه بر می داشت و به جای پرداختن به دعوای اصلاح طلبی و اصولگرایی به مبارزه واقعی با فساد می پرداخت، دست قوه قضائیه برای برخورد با فساد و مفسدین باز می شد.

اما از طرفی قوه قضائیه را نیز بی تقصیر نمی دانیم و مهم ترین خطای قوه قضائیه را تاثر و توصیه پذیری از برخی افراد به ظاهر منتسب به انقلاب می دانیم.

زیرا از دیر زمان، هر گاه برخی افراد به ظاهر منتسب به انقلاب، فسادی را مرتکب شدند، نه تنها شاهد برخورد لازم با وی نبودیم، بلکه شور بختانه، تنبیه اینگونه افراد، تضعیف نظام قلمداد گردید و عملا حاشیه امنی برای این قماش افساد کننده بنا گردید.

حتی اگر رسانه ها خواستند به عنوان نماینده افکار عمومی، به خصوص نماینده  قشر مظلوم و ستم دیده و کسانی که خون و جان برای انقلاب داده اند، صحبت کنند و بستر برخورد با زالو صفتان را فراهم آوردند، مغضوب نهاد های منتسب به حکومت اسلامی شده اند.

 در این دوران غربتِ حزب الله، تنها پناهگاه نیروهای انقلاب، امام خامنه ای عزیز و مظلوم بوده و هست، از سوی دیگر کاسبان مردم مداری امروز و مسئولان هشت ساله دیروز، کمترین اقدامی در راستای دفاع از سربازان راستین جبهه عدالت طلبی، در طول هشت سال انجام نداده اند.

جناب آقای لاریجانی، استاد برجسته فقه آل رسول، حضرتعالی خود بهتر می دانید که یکی از نماگر های کارایی فقه و تقنین فقه ، برخورد بدون ملاحظه قوه محترم قضائیه با دست اندازان به منابع و منافع ملی است. اگر خدای ناکرده، امروز کم کاری یا ملاحظه کاری کنید، بدون تردید فردا پشیمان خواهید شد.

زیرا اگر شما، که هم علم تحقق عدالت و هم ابزار تحقق آنرا دارید، آن را محقق نکنید، دیگرانی مدعی عدالت خواهند شد، که جز عمل به ظلم اما با ژست عدالت خواهی، هنری دیگر ندارند و عدالت ذهن خود را با تخریب نظام فریاد می زنند.

امروز به اندازه ای در زمینه فساد بین مردم و در فضای رسانه صحبت شده که نیاز به قلم فرسایی در این نامه نیست و اگر فرد دلسوز و منصفی گوش جان به صدای ملت قهرمانمان بسپارد فریاد بی زاری از فساد را خواهد شنید.

حضرت آیت الله؛ توقع داریم بدون کم ترین توجه به فشار های سیاسی پرونده اختلاس سه میلیارد تومانی را با ورود قاطع و سریع به جریان انداخته و تکلیف نمایندگان متهم در این پرونده را یک بار برای همیشه مشخص کنید.

به مردم نشان دهید که انتساب ظاهری به علما، نمایندگی مجلس، سِمت داشتن و مسائل دیگر سبب فرار از پاسخگویی نمی شود.

بخصوص همان نماینده ای که با زبان خود اقرار می کند که سی و شش نامه با سربرگ کمیسیون امنیت ملی در دفاع از مجرم معدوم این پرونده نوشته است.

علاوه، شواهد و قرائن فراوانی در حمایت های وی از افراد اصلی این پرونده در دست است. این نماینده حتی در دفاع از خاوری معلوم الحال با نشریات مصاحبه دارد.

در پایان تاکید می کنیم؛ اگر خدایی نکرده جامعه مشاهده کند که حمایت تا این اندازه از فساد بدون مجازات می ماند، از عدالت خواهی قوه قضائیه مأیوس خواهد شد.

والعاقبه للمتقین

ستاد مردمی احیاء فریضتین امربه معروف و نهی از منکر

/۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات