۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۴۵۰۱
در مراسم تشییع پیکرهای شهدای دانش‌آموز «صعده»

«محمد علی الحوثی»: کشتار کودکان یمنی تکرار جنایات آمریکا در ژاپن و سایر کشورهاست

در مراسم تشییع پیکرهای شهدای روز پنجشنبه حمله جنگنده‌های سعودی به صعده، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا را مسئول اصلی این جنایت علیه کودکان یمنی دانست.
محمد علی حوثی رییس کمیته عالی انقلاب یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، با حضور گسترده مردم یمن از استان «صعده» و استان‌های دیگر از جمله پایتخت یمن در «ضحیان»، مراسم تشییع پیکر شهدای جنایت اخیر عربستان سعودی در این شهر، آغاز شد.

این در حالی است که هنوز عملیات یافتن مفقودان حمله جنگنده سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان «صعده» در اطراف محل حادثه، ادامه دارد.

پنجشنبه پیش (18 مرداد)، جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در بازاری در شهر ضحیان واقع در استان شمالی «صعده» را هدف قرار دادند که بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده، دست‌کم 55 نفر شهید و ۷۷ تن زخمی شدند. 

 پایگاه خبری شبکه «المسیرة» اعلام کرد، شرکت‌کنندگان در این مراسم، با در دست داشتن تصاویر شهدای حمله عربستان به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، علیه نیروهای ائتلاف سعودی شعار سر دادند.

نزدیک به 50 خودرو، پیکرهای شهدای این جنایت را به میدانی که قرار بود از آنجا مراسم تشییع آغاز شود، انتقال دادند.

پدر یکی از شهدای این جنایت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار المسیره اظهار داشت: ما به متجاوزان ظالم اعلام می‌کنیم که شما نمی‌توانید عزم راسخ ما را در هم بشکنید و خون کودکانمان به اذن الهی شما را نابود خواهد کرد.

 «محمد علی الحوثی» رییس کمیته عالی انقلاب یمن نیز خود را به ضحیان رساند، تا در این مراسم شرکت کند.

وی پس از ادای نماز تشییع‌کنندگان بر پیکر شهدای ضحیان، طی سخنانی اظهار داشت: جنایت هدف قرار دادن دانش‌آموزان در ضحیان جنایت آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف سعودی است. ما آمریکا را در این جنایت و هر جنایت دیگری که علیه مردم یمن صورت گیرد، مسؤول می‌دانیم. این جنایت نشان داد که نیروهای متجاوز به هیچ قانونی احترام نمی‌گذارند و تروریست و جنایتکارند.

وی افزود: اگر وزارت خارجه آمریکا مجوز این کشتار را صادر نکرده بود، عربستان و افسران آمریکایی حاضر در اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی، این جنایت را مرتکب نمی‌شدند. جنایت قبیح کشتار این کودکان در ضحیان، تکرار جنایت آمریکایی‌ها در ژاپن و سایر کشورها است. 

رییس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که نیروهای زمینی، دریایی و هوایی یمن، به عملیات‌های خود علیه متجاوزان در تمامی جبهه‌ها ادامه خواهند داد. ما به نیروی موشکی خود درود می‌فرستیم که مایه ترس دشمنانمان شده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات