۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۷۴۴۹۵
مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز:

موفقیت طلبه در گرو رونق علمی است

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به نقش تبلیغی طلاب و رسالت تبلیغی این قشر در جامعه، گفت: برای موفقیت طلاب در این زمینه ضروری است شاهد رشد علمی در مدارس علمیه باشیم.
طلبه

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت اجرایی شدن الزامات لازم برای رونق علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و بیان داشت: در زمانی هستیم که صدرصد مخاطبان جامعه امروز که قرار است طلاب با آنها مواجه شوند تحصیل کرده هستند.

وی با بیان اینکه شرایط جامعه امروز با دوران گذشته متفاوت است، افزود: طلاب امروز به عنوان کارشناسان دینی باید حرف هایی که می زنند قابل فهم و خواص پسند باشد و در این راستا ارتقای علمی طلبه ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز اظهار داشت: طلبه برای ایفای نقش در جامعه و انجام رسالت خطیر طلبگی و تبلیغی خود باید خوب درس بخواند و اساتید باید کلاس های درس را به خوبی مدیریت کنند و در ارتقای سطح علمی طلاب نقش آفرین باشند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه و پرداختن به دروس ابتدایی حوزه که به ظاهر راحت است، خاطرنشان کرد: بحث احکام شرعی و مباحث اعتقادی در مدارس علمیه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مدیران در این زمینه باید تجدید نظر کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه بر ضرورت تقویت زیرساخت های علمی در حوزه علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: این مهم در رونق علمی حوزه ضروری است، با تقویت زیرساخت ها و فراهم ساختن امکانات تحصیلی در مدارس باید زمینه رونق علمی فراهم شود.

وی اظهار داشت: رونق علمی باید همراه با نشاط علمی صورت گیرد و با مدیریت صحیح و رفع مشکلات معیشتی و تحصیلی طلاب می توان در ایجاد نشاط علمی در حوزه گام های مؤثری برداشت./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات