۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۴۴۹۱

تدریس تفسیر قرآن وزیر اوقاف سوریه در مراکز دینی

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه گفت: به عنوان منبع و مرجع رسمی دولت سوریه در مراکز آموزش و تبلیغ دین تعیین‌ شده است.
جواد ترک‌آبادی، سفیر و ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ایران در سوریه با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد ترک‌آبادی، سفیر و ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ایران در سوریه دیروز(21 مرداد) با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه دیدار و درباره توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

سفیر کشورمان در این دیدار، ضمن تبریک پیروزی‌های مستمر ارتش سوریه و همپیمانان این ارتش، این پیروزی‌ها را نتیجه اراده مقاوم رییس‌جمهور سوریه در برابر هجمه دشمنان و توطئه علیه این کشور دانست.

در بخشی دیگر از این دیدار وزیر اوقاف سوریه اظهار کرد: پس از آزاد‌سازی هر منطقه در سوریه وزارت اوقاف این کشور وارد منطقه می‌شود تا هم منطقه را از کتاب‌ها و منابع مروّج تکفیر و افراط‌گرایی پاکسازی کند و هم به تبیین اندیشه سلیم و اعتدالی اسلام بپردازد.

وی افزود: تفسیری که من در حال تدوین آن هستم (التفسیر الجامع) و تاکنون 6 جلد آن درآمده است، در همین راستا تهیه و توزیع می‌شود و این تفسیر به عنوان منبع و مرجع رسمی دولت سوریه در مراکز آموزش و تبلیغ دین تعیین‌شده است.

وزیر اوقاف سوریه تصریح کرد: هفته‌ای یک جلسه، این تفسیر قرآن را در کانال نور الشام ارائه می‌کنم و قرار شده است این برنامه هفته‌ای دو جلسه شود، پیش‌بینی می‌کنم طی چهار سال کل قرآن تفسیر شود./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در سوریه

ارسال نظرات