۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۷۴۴۸۸

میانمار خواستار قطع کمک به روهینگیایی‌ها شد

حکومت میانمار از بنگلادش خواست تا هرگونه کمک‌رسانی به آن دسته از روهینگایی‌هایی که در مرز دو کشور مستقر شده‌اند را قطع کند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه بنگلادش با اعلام تقاضای دولت میانمار برای قطع کمک های بنگلادش به اقلیت روهینگیا، تصریح کرد: «کیائو تنت» وزیر امور خارجه میانمار در دیدار با همتای بنگلادشی خود «محمود علی» خواستار قطع هرگونه کمک رسانی به حدود 6 هزار روهینگیایی که در پس از آغاز حملات ارتش به مسلمانان در مرز دوکشور استقزار یافته‌اند، شد.

این دسته از مسلمانان پس از آغاز حملات میانمار به اقلیت روهینگیا که از سوی سازمان ملل متحد پاکسازی نژادی نام گرفت، از محل سکونت خود گریخته اما ورود به کشور بنگلادش را نیز نپذیرفتند و در منطقه‌ای دورافتاده ساکن شده و از کمک‎های بین‎‌المللی که از توسط بنگلادش برای آنها ارسال می‌شود، بهره می‌برند.

وزارت خارجه بنگلادش تاکید حکومت بنگلادش تعهدی در این باره به حکومت میانمار نداد اما واکنش بنگلادش در برابر پیشنهاد میانمار  مثبت بود.

همچنین وزیر امور خارجه میانمار در دیدار از این منطقه در گذشته به پناهندگان روهینگیایی هشدار داده بود اگر درخواست میانمار برای بازگشت را نپذیرند، با عواقب سختی رو به رو خواهند شد.

دیل محمد یکی از روهینگیایی‎هایی که در این منطقه دورافتاده مرزی ساکن است، در این باره تصریح کرد: فشارهای اخیر میانمار برای خالی کردن این منطقه آنها را با سختی‌های بیشتری رو به رو کرده است و اگر بنگلادش کمک‎های خود را از ما قطع کند با مشکلات بزرگی رو به رو خواهیم شد.

علی‌رغم این که میانمار متعهد به پذیرفتن روهینگیایی های شد که از این منطقه فرار کرده‌اند، شده است، هیچ یک از آنها  بازگشت به کشور خود را نپذیرفتند.

رهبران روهینگیایی در این باره می‌گویند: پاهندگانی که در اردوگاه‎های شلوغ بنگلادش ساکن هستند، تنها زمانی که سلامت آنها تضمین شود به کشور خود باز می‎گردند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: ایکنا

ارسال نظرات