۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۷۴۴۷۳
حجت الاسلام قدرتی:

نهادهای نظارتی نقش مهمی در حفاظت از اراضی ملی دارند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حفاظت از اراضی ملی در حفظ حقوق بیت‌المال اهمیت زیادی دارد و نقش نهادهای نظارتی، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در پیشگیری و کاهش انگیزه زمین‌خواری بسیار مهم است.
حجت الاسلام نورالله قدرتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی با تاکید بر حفظ اراضی ملی گفت: حفاظت از اراضی ملی در حفظ حقوق بیت‌المال اهمیت زیادی دارد و نقش نهادهای نظارتی، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در پیشگیری و کاهش انگیزه زمین‌خواری بسیار مهم است.

وی افزود: درصورت همکاری دستگاه‌های متولی و مسئول مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا تمامی موارد تجاوز و تصرف اراضی و آسیب‌های وارده به منابع طبیعی که از سنوات گذشته صورت گرفته، به وضعیت سابق بازگشت داشته شود.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: متاسفانه برخی زمین‌خواران و متصرفان زمین با نگاهی بعضاً طلبکارانه خود را میراث‌دار زمین و املاک دولتی می دانند، حال آنکه این زمین‌ها برای تحقق اهداف دولت است و هدف دولت تامین رفاه و آسایش ملت است و این تضییع حقوق شهروندان از سوی بعضی متصرفان به فرهنگی نادرست مبدل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی راه های استان مخصوصا در بحث آسفالت، روشنایی و نگهداری مشکلات عمده‌ای دارند و خطرساز است و موجب حادثه می شوند که لازم در برطرف کردن این موانع و مشکلات هم اداره راه و شهرسازی و هم اداره راهداری تسریع کنند.

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: برخی روستاهای دورافتاده استان از یک جاده معمولی برای رفت و آمد محروم هستند که احداث جاده و آسفالت این روستاها باید اولویت قرار گیرد تا مردم سختی و مشکلات کمتری را متحمل شوند.

گفتنی است در این نشست برخی از پرونده‌های قضایی و حقوقی این اداره کل مربوط به برخی رفع تصرفات در حوزه راه و شهرسازی و اراضی ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان حجت اسلام والمسلمین قدرتی به همراه حق لطفی از محل احداث دادسرای عمومی و انقلاب قزوین بازدید کردند.

ارسال نظرات