۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۴۷۰
صفارهرندی:

عاقبت اعتماد به آمریکا، سرنوشت صدام و قذافی است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روایتی از فریبکاری آمریکا در مذاکرات هسته ای، از تفکر خطرناک دشمن برای تجزیه ایران پرده برداشت.
صفار هرندی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسین صفارهرندی شامگاه در یادواره شهدای صنایع فجر شیراز، با بیان اینکه شهید شفاعت اهل خود را می‌کند، اظهار داشت: شفاعت شهید در همین دنیا نیز شامل حال انسان می‌شود، اما به شکل هدایت و در برخی آیات قرآن به‌صراحت به این موضوع اشاره‌ شده و ملائکه این بشارت را به وی می‌دهند.

*وادی بدون خوف و حُزن شهدا

وی افزود: شهیدی که طعم شیرین ورود به وادی بدون خوف و حزن خداوند را چشیده به ما به بشارت می‌دهد که اگر دنبال جایی می‌گردید که خوف و حُزن نباشد راهش مقاومت است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما مانند منافقان به خدا نگاه نمی‌کنیم که می‌گفتند «به نام خدا و خلق قهرمان»، بلکه قدرت خداوند را فراتر از همه‌چیز می‌دانیم و شهید نیز خدا را تنها عامل مؤثر در هستی می‌بیند؛ شهید مانند کسی نیست که با فشار دشمن و ازدیاد وعده و وسوسه‌های چرب و شیرین، دلش بلرزد.

* مناطقی که از ایران جدا شد

صفارهرندی با توجه به جریانی که امروز در کشور می‌گوید ما گرفتار معیشت بوده و نان نداریم بخوریم و با بیان اینکه بشر از اول خلقت تا به الآن 2 چیز آزارش می‌داده، یکی خوف و یکی حزن، به اتفاقات روی‌داده در طول تاریخ کشور اشاره کرد و گفت: حزن ما بابت چیزهایی هست که درگذشته از دست دادیم مانند دگرگونی در جغرافیای کشور که هر کس تعرُّض کرد تکه‌ای از این کشور را جدا کرد و بُرد؛ و یا مانند استان چهاردهم آن زمان ما یعنی بحرین که از ایران جدا شد و امروز در برابر ما پُررویی هم می‌کند؛ البته می‌داند که اگر از این‌طرف نسیمی بِوَزد این کشور را با خود خواهد برد!

وی ادامه داد: حزن ما بابت از دست دادن منطقه قفقاز در منطقه آسیای مرکزی و یا افغانستان است که روزگاری متعلق به ما بوده و امروز از ایران جدا شده است و این تاریخ حقیقی را نمی‌توان نادیده انگاشت و از خصومت دشمنان و خوش‌خیالی برخی از افراد در داخل که موجب این اتفاقات شدند، غافل شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ترس ما امروز از این است که مبادا پای ما به جنگی باز شود که انتهایش از دست دادن تکه‌ای از کشور باشد، چراکه دشمنان تدارک جنگی را برای ما دیده‌اند که چیزهایی را از دست بدهیم و دوباره حُزن و اندوه به سراغ ما بیاید و چنگ به صورت‌هایمان بزنیم.

*فریب تیم هسته‌ای توسط آمریکا

صفارهرندی همچنین به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: فناوری هسته‌ای نعمت بزرگ خداوندی بود که با تکاپو و مجاهدت جوانان و نیروهای جوانمرد به دست آمد، اما به دنبال این هستند که آن را نیز از ما گرفته و بختک‌وار بر سر ما آوار می‌شوند؛ کسانی در داخل نیز فریب آنان را خورده‌اند.

وی با اشاره به کسانی که فریب دشمن را در واگذاری فناوری هسته‌ای خوردند، افزود: من نمی‌گویم این‌ها خیانت کردند چون برای آن باید استدلال آورد، اما می‌گویم آن‌ها فریب خوردند.

سردبیر سابق روزنامه کیهان با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 و خطاب ظاهراً دوستانه اما فریبکارانه وزیر امور خارجه آمریکا به محمدجواد ظریف گفت: کری به زبان خودمانی می‌گفت «جوادجان! چرا بر سر سانتریفیوژها چانه می‌زنی؟ این را که تو می‌گویی چند برابر آن را در برجام به شما می‌دهیم» و یا رئیس‌جمهور می‌گفت «با برجام آن‌چنان رونقی به کشور می‌آید که بی‌نظیر است» که مشخص بود چنین رویکردی محصول فریب خوردن از دشمن است که می‌گویند تو بیا برجام را امضا کن تا از فردا سیل سرمایه‌گذاران به کشورت جاری شود.

*حذف گزینه نظامی به دلیل قدرتمندی ایران بود

صفارهرندی با بیان اینکه برگرداندن فناوری هسته‌ای شدنی است چراکه شاگردان دانشمندان شهید ما پای‌کار ایستاده‌اند، اظهار داشت: زور مملکت که زیاد شد، در دهان دشمنی می‌زنیم که تا دیروز می‌گفت گزینه‌های نظامی روی میز است و خوش به حال خانواده‌های شهدای هسته‌ای که زور مملکت را آن‌چنان زیاد کردند که رسماً امروز می‌گویند گزینه نظامی در قبال ایران نداریم.

وی با اشاره به سخنان برخی افراد خوش‌خیال که می‌گویند «حالا موشک نداشته باشیم، برای چه می‌خواهیم؟»، افزود: آیا راهی را که منجر شده دیگر خوف جنگ نداشته باشیم را باید تعطیل کرد؟ به نظر می‌رسد چنین دیدگاهی عاقلانه نباشد؛ چراکه آن‌ها نمی‌دانند وقتی موشک 800 کیلومتری نقطه‌زن داشته باشیم آمریکا می‌داند که دیگر نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و این یعنی ورود به وادی بدون خوف و حزن که شرح آن رفت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی مملکت را تداوم راه مقاومت و شهدا دانست و افزود: آنکه در وادی صنعت است اگر نگاهش مانند شهید تهرانی مقدم باشد که صنعت موشکی را با تکیه‌ بر نیروی درونی به اوج رساند، حتماً می‌تواند بر مشکلات فائق آید.

*نگاه سطحی به امنیت کشور

صفارهرندی همچنین با اشاره به نگاه سطحی برخی افراد به مسائل گفت: عده‌ای به امام و رهبری توهین می‌کنند و شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند، اما درواقع خبر ندارند اگر این مردان شجاع به آنجا نمی‌رفتند و مقاومت نمی‌کردند، امروز شما حتی برای امنیت خانه خود نیز مشکل داشتید، اما به مدد همین جوانمردی‌ها حالا بزرگ منطقه شده‌اید.

وی تأکید کرد: دشمن وقتی می‌بیند با کشور قدرتمندی روبه‌رو است، کینه‌های خود را از راه نفوذ به درون آدم‌های ضعیف‌النّفس اعمال می‌کند و به دنبال این است که به کشور ضربه بزند.

سردبیر سابق روزنامه کیهان افزود: کسانی که دنبال آباد کردن دنیا هستند و می‌خواهند جنگ نشود بدانند که آبادانی از راه قدرتمندی به دست می‌آید نه ترس از دشمن و توان نظامی کشور را از بین بردن؛ همان‌گونه که در سال‌های اخیر این اتفاق‌ها برای برخی سران کشورها روی داد.

 *عاقبت اعتماد به آمریکا

صفارهرندی با تأکید بر لزوم درس عبرت گرفتن از سرنوشت دیگر کشورها که به آمریکا اعتماد کردند و ضربه‌اش را نیز خوردند، خاطرنشان کرد: قذافی حاکم لیبی به خاطر اینکه جنگ نشود به آمریکا پناه برد و عاقبتش را همگان دیدند که با چه فلاکتی کشته شد؛ صدام هم به آمریکا اجازه داد از تسلیحات نظامی‌اش بازدید کنند و آن‌ها نیز در قالب بازرس آمدند و تمام قدرت دفاعی عراق را به اسم سلاح نامتعارف نابود کردند و پس‌ازآن به آمریکا پیغام دادند که دیگر سلاحی ندارد و حالا هر کاری که می‌خواهید با این کشور انجام دهید و آنان نیز بلافاصله از زمین و هوا به عراق حمله‌ور شده و صدام را ساقط کردند.

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز دچار همین توهّم بود و می‌گفت «دیگر دوران موشک نیست»، تأکید کرد: حُکمای ما از قدیم‌الایام گفته‌اند «برو قدرتمند شو تا پایمال نشوی»؛ اما برخی گوششان بدهکار نیست و از وقایع روزگار درس عبرت نمی‌گیرند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مسؤولان کشور گفت: محیط اقتصاد را با نگاه شهدایی مانند تهرانی مقدم، باقری، همت، باکری، صیاد و...اداره کنید، آن‌وقت خواهید دید که اقتصاد درست خواهد شد.

صفارهرندی در پایان تأکید کرد: مسؤولان کشور بدانند که اگر می‌خواهیم جنگ نشود و رونق اقتصادی ایجاد شود، راهی نداریم جز اینکه قدرتمند شویم.

منبع: فارس

ارسال نظرات