۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۴۴۶۲
مدیر مؤسسه فرهنگی و پژوهشی طهورا تبیین کرد؛

نقش غیرت در متدهای تربیتی نوجوانان

حجت الاسلام بیاتی گفت: در مسائل جنسیتی برای پسرها بحثی به نام غیرت و محافظت از خانواده و ناموس وجود دارد که آموزش در این زمینه امری تعیین کننده در تربیت صحیح آنها به شمار می‌رود.
احساس مسئولیت غیرت دینی

حجت الاسلام محمدمهدی بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شیوه‌های تربیتی صحیح برای دختران و پسران در مدارس اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش نهادی است که متولی تربیت نوجوانان و جوانان کشور را برعهده دارد، به همین جهت بایستی شیوه‌های صحیحی در تربیت دانش‌آموزان پیش گیرد.

نقش غیرت و محافظت از ناموس در متدهای تربیتی

مدیر مؤسسه فرهنگی و پژوهشی طهورا در ادامه به متدهای آموزشی برای پسران اشاره و بیان کرد: در مسائل جنسیتی برای پسرها بحثی به نام غیرت و محافظت از خانواده و ناموس وجود دارد که آموزش در این زمینه امری تعیین کننده در تربیت صحیح آنها به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر آموزش تفاوت جنسیتی، تعامل و وظایف ضروری پسران نسبت به جنس مخالف ابراز داشت: وظیفه‌‌ پسران در مقابل جنس مخالف خود، محافظت از آنها است، به این معنا که نگاه آنها سوء استفاده گرایانه نباشد، بلکه احساس مسئولیت در قبال آنها داشته باشند.

ضرورت تقویت احساس مسئولیت نسبت به هم‌نوع

حجت الاسلام بیاتی ادامه داد: در این نگاه تربیتی، قشر پسران محافظت از خانواده خود را بایستی در اولویت قرار داده و بعد از آن نسبت به دیگران احساس مسئولیت داشته باشند و این امری است که بحث خویشتن داری را در آنها تقویت کرده و سبب متعادل شدن اخلاق آنها می‌شود.

وی همچنین به تبیین وظایف دختران در مقابل جنس مخالف خود پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف دختران در مقابل جنس مخالف خود عدم تحریک آنها در اوج مسائل جنسی و رعایت سنگینی و وقار خود می‌باشد.

زمان مناسب برای آگاهی جنسی

مدیر مؤسسه فرهنگی و پژوهشی طهورا با بیان این‌که زمانی که فرزندان به سن بلوغ می‌رسند، زمان مناسبی برای آغاز آموزش‌های مسائل جنسی نیست، گفت: قبل از مرحله بلوغ بایستی چنین مسائل و مباحثی مطابق با موازین اسلامی و شرعی برای آنها نهادینه شده باشد.

وی ادامه داد: اگر اقدام برای آموزش مسائل جنسی همزمان با فعال شدن غریزه باشد، به دلیل قدرت غریزه و تمایلات طبیعی بالای افراد، از تبعیت دیگران در این مسائل سرباز زده و مسیر تربیتی آنها با مشکل مواجه می‌شود.

حجت الاسلام بیاتی در پایان با بیان این‌که تربیت صحیح فرزندان قبل از سن بلوغ به نیروی درونی آنها کمک می‌کند، گفت: در پیش دبستانی کودکان5و 6 ساله تفاوت و فهمی که باید از خود و هویت جنیستی خود به عنوان یک پسر و دختر داشته باشند را پیدا می‌کنند و این امر می‌تواند معیار یک آموزش مشخص و منضبطی باشد که یقینا در مجموعه‌های خصوصی این امر امکان‌پذیر نیست./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات