۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۴۵۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ضرورت تقویت وحدت در دهه امامت و ولایت، تأکید بر تلاش بیشتر مسؤولان برای محرومیت‌زدایی از راز و جرگلان و برگزاری یادواره ۱۸ شهید مسجد جوادالائمه(ع) عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی در سومین جلسه ستاد استانی دهه امامت و ولایت، بر تقویت وحدت و همبستگی در اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت تأکید کرد.

وی اظهار داشت: محتواسازی و جریان سازی در برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت می‌بایست بیش از پیش در دستور کار کمیته‌های شش‌گانه این ستاد قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به تشریح اهم برنامه‌های دهه امامت و ولایت پرداخت و بیان کرد: انعکاس دستاوردها، برگزاری نشست‌های تخصصی ادبی، شب شعر غدیر، حمایت از نظم خطبه غدیر، اهدا کتاب، طرح حمایت از چاپ و تألیف کتب، تجهیز کتابخانه امامت و ولایت، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب، برگزاری نشست‌های معرفتی و برگزاری جلسات قصه‌گویی از برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود.

مسؤولان برای محرومیت‌زدایی تلاش کنند

آخوند «صمدی»، امام جمعه اهل سنت جرگلان در جلسه فصلی شوراها و دهیاران این بخش در روستای مزارلق بر ضرورت پایبندی به قول مسئولان و شوراها و تلاش برای محرومیت‌زدایی و حل مشکلات تأکید کرد.

بخشدار جرگلان هم در این نشست راه پیروزی بر جنگ اقتصادی را تکیه بر ظرفیت‌های روستایی دانست و ابراز کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات حفظ همدلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر ظرفیت‌های محلی و روستایی است.

یادواره ۱۸ شهید مسجد جوادالائمه (ع)

هم‌زمان با شب شهادت حضرت جوادالائمه (ع) یادواره ۱۸ شهید پایگاه مقاومت بسیج حضرت جوادالائمه (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدیان» امام جمعه اسفراین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهیدان را مشعل فروزان هدایت دانست و ابراز کرد: باید سبک زندگی شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازخوانی و تبیین تا ارزش‌های اسلامی به نسل جدید منتقل شود.

یادواره شهید «حججی»

هم‌زمان با نخستین سالگرد شهادت شهید «محسن حججی» آیین بزرگداشت این شهید مدافع حرم در مسجد ولیعصر (عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی رضایی» استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با روایت زندگی شهید محسن حججی به تبیین سبک زندگی شهدا پرداخت و ابراز کرد: آن شهید نمونه‌ای از جوانان انقلابی است که باید الگوی جامعه جوان در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی باشد./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات