۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۷۴۴۵۱
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش گروه های جهادی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه شهر مشهد

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی دانشگاه رضوی را باقیات الصلحات آستان قدس دانست و گفت: حاشیه مشهد مشکلاتی را دارند که گروه های جهادی دانشگاه رضوی وظیفه دارند در آن جا کار کنند.
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی صبح امروز در دیدار با ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: حضرت عالی اشراف و توانایی های لازم را دارید و نسبت به آینده کاری دانشگاه رضوی بسیار خوش بین هستم و این زمینه ها نعمتی برای دانشگاه رضوی است.

وی افزود: برای من تاسف بار است در مساجد قرائت طلاب خوب نیست که این موضوع نیازمند این است که ما باید در سطوح پایین این موضوع را حل کنیم و باید بر ورودی های جدید کار کنیم که انس با قرآن داشته باشند و این برنامه ها می تواند برای دانشجویان و طلاب اجباری باشد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی دانشگاه رضوی را باقیات الصلحات آستان قدس دانست و اذعان کرد: حاشیه مشهد مشکلاتی را دارند که گروه های جهادی دانشگاه رضوی وظیفه دارند در آن جا کار کنند و ما در دفتر تبلیغات اسلامی به این نتیجه رسیدم که باید برنامه ها کوتاه مدت باشد چرا که برنامه های بلند مدت منسوخ شده است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امروز نیاز مردم ما را باید ببینیم که چگونه است و باید در این زمینه ها فعالیت کنیم و حتما نیاز نیست همه مشکلات جهان اسلام را حل کنیم اگر موضوع های خود را در نظریه ها بپردازیم می توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنیم و سپس سراغ مشکلات بزرگ تر برویم.

وی در خصوص ضرورت استفاده از روش های تدریسی نوین اظهار کرد: دلیل این امر این است که ما در دفتر تبلیغات اسلامی آستان قدس سالانه با 150 هزار سوال مردم رو به رو هستیم و مردم گیر های نظری و عملی دارند  و ما در این امور نیاز به کمک های بسیاری داریم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: دانشگاه رضوی باید نیروهای ما را تامین کند که این موضوع دو سر سود است که هم ما از نیروهای شما استفاده کنیم و هم نیروی شما با کارگاه های کارآموزی بزرگی چون حرم مطهر آشنا خواهند شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اخلاق را از ضروریات مسائل طلاب دانست و ابراز کرد: اخلاق طلبه را دریابید که اگر این بخش درست نشود آب در هاونگ کوبیدن است و هر چقدر با فهم و درک عقل نظری باشیم اما در کار و زندگی خود اخلاق نداشته باشیم نمی توانیم کشور را بسازیم

وی افزود: خط شکنی نیازمند از دست دادن برخی از امتیاز ها است و نباید در تشخیص اولویت ها اشتباه کرد و با دقت این اولویت ها را باید انتخاب کرد و در انتخاب این اولویت ها از خود حضرت توسل بجویید و پس از این که تصمیم گرفتید هیچ گونه هراسی را به دل خود راه ندهید و به تشویق های هیچ و پوچ دقت نکنید و به تشخیص خود عمل کنید.

حجت الاسلام حسینی به ضرورت استفاده از ظرفیت های دانشجویی دانشگاه رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: سرانه هر دانشجو 12 میلیون تومان در سال است که این دانشجو باید دو سال خدمت کند و دانشگاه تعهدی الزام آور بگیرد و به خدمت تبلیغی بپردازد که باید امری محقق شود تا بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود گفت: پیش نویس تفاهم نامه ای آماده شود که در آن چارچوب کار مشخص شود و در آن حوزه پژوهش و آموزش همه در تفاهم نامه مطرح شود و کمیته مشترک که مسئولیت اجرا را برعهده بگیرد که اگر این تفاهم نامه اجرا شود اتفاق بزرگی در بحث تبلیغی آستان قدس خواهد افتاد./861/پ202/ب1

 

 

 

ارسال نظرات