۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۷۴۴۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

ازدواج آسان با تکیه بر ساده‌زیستی در جامعه ترویج شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه سخت کردن ازدواج یکی از مهمترین آسیب‌ها است، گفت: ازدواج آسان با تکیه بر ساده‌زیستی در جامعه ترویج شود.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در جمع فعالان تبلیغی اظهار داشت: ساده بودن زندگی از مهمترین ویژگی‌های زندگی مشترک امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن اول ذی‌الحجه مصادف با ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: زندگی این زوج زوایای مختلفی دارد که الگوی مناسبی برای زوج‌های جوان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان کرد: امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) زندگی ساده‌ای داشتند و با کمترین نگاه به زرق و برق و تجملات زندگی شان را آغاز کردند و تعامل و تفاهم یکی دیگر از ویژگی‌های این زوجین بزرگ بود.

وی از دیگر ویژگی‌های ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه به تقسیم کار بین این زوج اشاره کرد و ادامه داد: این زوج زندگی الهی داشت و آنها تمام رفتار و کردار خود را در جهت رضایت خالق هستی انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام سروستانی مراعات اخلاق اسلامی و حدود الهی را از ویژگی‌های ممتاز زندگانی این دو بزرگوار عنوان کرد و افزود: کانون گرم خانواده موجب شد آنها فضای صمیمی را در خانواده ایجاد کنند و فرزندان بسیار خوبی مثل حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری سلام الله علیها را تربیت کنند که هر کدام خدمات بزرگی را به جهان اسلام انجام دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر توجه به فقرا و ثروتمندان را از دیگر ویژگی‌های ممتاز این خانواده الهی عنوان و تصریح کرد: زوایای مختلف زندگانی این دو زوج می‌تواند سرمشقی برای بشریت و جهان اسلام باشد.

وی تاکید کرد: امروزه یکی از اموری که موجب بسیاری از آسیب های اجتماعی شده روی نیاوردن به ازدواج یا شرایط سخت آن است که در همین راستا همگان باید تلاش کنند تا زندگی جوانان با شناخت کامل طرفین و به سمت و سوی ساده‌زیستی صورت پذیرد که با رعایت این دو ویژگی شاهد وجود خانواده های موفقی در جامعه خواهیم بود.

منبع: مهر

ارسال نظرات