۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۷۴۴۲۲
در نشست مجمع علمای شهرستان دامغان انجام شد؛

تجلیل مجمع علما و حوزه علمیه دامغان از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان سمنان

مجمع علما و مسؤول حوزه های علمیه شهرستان دامغان با اهدای لوح تقدیر از فعالیت نماینده و خبرنگار خبرگزاری رسا در استان سمنان در انعکاس اخبار حوزوی، دینی و فرهنگی قدردانی کردند.
مجمع علمای دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در سومین نشست مجمع علمای این شهرستان حوزه های علمیه دامغان را در پرورش علما، اساتید و مدرسین و کادر اجرایی خودکفا و صاحب جایگاهی ویژه برشمرد و اظهارداشت: عمده‌ترین مشکل مدارس علمیه برادران و خواهران شهرستان دامغان کمبود بودجه‌های عمرانی است.

مسئول حوزه علمیه شهرستان دامغان اضافه کرد: بنای جدید حوزه علمیه "فتحعلی بیک" امام صادق(ع) دامغان در جوار بنای تاریخی و قدیمی این حوزه با زیربنا سه هزار متر مربع در حال احداث است یک میلیارد تومان در سال گذشته از سوی حوزه و خیران هزینه شده و تا پایان پروژه به بیش از 850 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه ساختمان ساختمان جدید حوزه علمیه "مطلب خان" امام باقر(ع) شهرستان دامغان نیز نیازمند 280 میلیون تومان اعتبار است، خاطر نشان کرد: توجه به حوزه های علمیه به عنوان کانون اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی و مرکزثقل تفکر و اندیشه دینی یک ضرورت است، از یاد نبریم که شخصیتهایی همچون امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب پرورش یافتگان حوزه های علمیه هستند.

وی با بیان اینکه تفسیر قرآن جزء ارکان حوزه های علمیه است، خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه تخصصی بیان وحی سال گذشته با 28 نفر کار خود را آغاز نموده و اکنون 56 نفر طلبه دارد و امسال رقمی بالغ بر 12 میلیون تومان هزینه جاری این مؤسسه است که امیدواریم خیران نیک اندیش برای تأمین این هزینه و ادامه کار این مؤسسه مدیریت حوزه را یاری کنند.

گفتنی است دبیر مجمع علما و مسئول حوزه های علمیه شهرستان دامغان با اهداء لوح تقدیر از فعالیت نماینده و خبرنگار خبرگزاری رسا در استان سمنان، به دلیل انعکاس مطلوب اخبار حوزوی، دینی و فرهنگی قدردانی کردند./977/د103/ب1

ارسال نظرات