۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۷۴۴۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

فرهنگ ازدواج امام علی و حضرت فاطمه در جامعه نهادینه شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.
حجت الاسلام داداش زاده

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد داداش زاده ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی و معنوی مولای متقیان حضرت علی (ع) و خانم فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.

وی در ادامه به تاکید دین اسلام بر لزوم تلاش برای تشکیل خانواده و ازدواج اشاره و تصریح کرد: ازدواج از سنت‌های اکید نبوی است که باید بر اساس مقررات اسلام شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام داداش زاده به برخی از ویژگی‌های ازدواج موفق اشاره کرد و بیان داشت: انتخاب‌ها و معیارهای ازدواج نباید بر اساس نگاه مادی و تجملات باشد بلکه بر اساس اخلاقیات و معنویت صورت بگیرد.

وی همچنین خواستار تشکیل خانواده بر اساس فرهنگ و اندیشه اسلامی توجه زوجین به ارزش های دینی در سطح جامعه شد و افزود: امروزه بسیاری از جوانان به واسطه ی همین تجملات توانایی ازدواج ندارند و ممکن است دنبال گناه و انحراف باشند.

حجت‌الاسلام داداش زاده با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرای اطهر (س) در جامعه، اظهار داشت: امید است با فرهنگ سازی مناسب و الگوگیری از این ازدواج الهی زمینه ی گسترش ازدواج زیر چتر اسلام و فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و خانم فاطمه (س) بر محور دین مداری، عبودیت، بندگی و در کمال ساده زیستی بود، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ازدواج باعث کاهش آسیب‌ها و انحرافات در بین جوانان می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات