۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۴۴۱۳
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه:

واقفان از سوی رسانه‌ها معرفی و شناسانده شوند

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اصحاب رسانه باید با واقفان گفت‌وگو انجام داده و آنها را در جامعه معرفی کنند.
خبرگزاری رسا در استان مرکزی رسانه فعال در حوزه وقف شد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین سلیمانی در نخستین جشنواره «میراث قلم» اظهار کرد: باید برای وقف و معارف قرآن و نه برای سازمان اوقاف و امور خیریه، کار انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید با واقفان گفت‌وگو انجام داده و آنها را در جامعه معرفی کنند افزود: در بسیاری از استان‌ها، خانه‌هایی با قیمت اندک و ارزان و در برخی مواقع حتی رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد بنابراین به جعت جذابیت موضوع، باید واقف را در جامعه توسط رسانه‌ها معرفی کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه( س) اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اتفاقات بسیار مطلوبی در سطح استان رخ داده اما نیازمند اطلاع‌رسانی و تبیین بیشتر این موضوع هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: بی‌شک در زمان کنونی باید موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه ایجاد شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه عموم مردم با مقوله وقف آشنایی چندانی ندارند گفت: حتی مسئولان ادارات نیز با مسئله وقف و این سنت حسنه آشنایی کافی ندارند.

حجت‌الاسلام جوانبخت اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال 90-91، حوزه وقف تخصصی شده و معاونت های مختلف در آن تشکیل شده است، شاهد افزایش روزافزون این سنت حسنه بوده ایم.

وی بیان کرد: هم اکنون بیشتر وقف های ثبتی استان، اجتماعی و مذهبی است اما باید در موضوعات علمی و آموزشی نیز وقف جدید رقم بخورد.

منبع: فارس

ارسال نظرات